شناسایی و طبقه‌بندی بیکاران با کد ملی

شناسایی و طبقه‌بندی بیکاران با کد ملی

شناسایی و طبقه‌بندی بیکاران با کد ملی؛ برنامه ویژه امسال این است که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم و سپس آنها را طبقه‌بندی و به دستگاهی که متولی به کارگماری آنهاست معرفی کنیم.

به گزارش ، چندی قبل معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در سال 1402 به 8.1 درصد رسید، از ثبت کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد که خالص اشتغال ایجادی در سال گذشته 775 ‌هزار نفر بود.

محمود کریمی بیرانوند در برنامه صف اول شبکه خبر به تشریح نقش تعاون درجهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و درباره ساماندهی بازار کار گفت: یکی از مسائل کشور ما در حوزه بازار کار، نبود اطلاعات است. منظور از اطلاعات، اطلاعات ثبتی است. به‌عنوان نمونه همین که من عرض می‌کنم ما با کد ملی به مردم گزارش می‌دهیم که اشتغال ایجاد شده یا نشده، منظور اینکه کد ملی ثبت می‌شود

بیرانوند افزود: یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می‌کنیم. یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امسال تصمیم داریم بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم. بعد اینها را طبقه‌بندی کنیم؛ مثلاً بیکارانی که فارغ‌التحصیل رشته‌های الف هستند یا بیکارانی که فارغ‌التحصیل رشته‌های ب هستند. بعد اینها را در یک فرایندی و در تعاملی با دستگاه‌هایی که باید متولی به کارگماری اینها باشند انجام بدهیم. این اتفاق هیچ وقت در کشور نیفتاده که ما برویم سراغ بیکار بعد دستگاه متولی را پیدا کنیم و بگوییم که وظیفه شما است که ایشان بالاخره مشغول به کار شود، چون رشته‌اش به شما می‌خورد، چون مجوزش از شما است، چون تسهیلات را شما باید بدهید.

بیرانوند خاطرنشان کرد: این اقدام پیچیده‌ای است به لحاظ محتوایی یعنی اقدام سختی است ولی من خوشحال هستم که بگویم حدود 80 درصد کار را ما انجام داده‌ایم و برای امسال برنامه ویژه داریم که این را انجام بدهیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...