افزایش 40 درصدی حداقل حقوق کارمندان

افزایش 40 درصدی حداقل حقوق کارمندان

افزایش 40 درصدی حداقل حقوق کارمندان؛ حداقل حقوق‌بگیران دولتی در سال آینده حدود 40 درصد افزایش حقوق خواهند داشت و کف حقوق ایشان به 10 میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش ، رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با بیان این مطلب اظهار داشت که در کمیته تصویب کردیم متوسط افزایش حقوق کارمندان در سال آینده به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

علی‌اصغر عنابستانی درباره آخرین تصمیم‌گیری پیرامون حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده، گفت: کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق جلسات متعددی را برگزار کرد و درنهایت دولت پیشنهاد کرده بود که ۱۸ درصد متوسط حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا کند، بحث ما در مجلس و در کمیته حقوق و دستمزد این بود که بازه ۱۸ درصد چطور تعیین می‌شود و ساختار اجرای آن چگونه خواهد بود.

عنابستانی افزود: با جلساتی که داشتیم این را در کمیته مشخص کردیم و سقف ۱۸ درصد را با هماهنگی دولت به ۲۰ درصد افزایش دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ اضافه کرد: یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه در شرایط تورمی که الان داریم وضعیت اقتصادی حداقل‌بگیر‌ها شرایط اقتصادی مناسبی نیست، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای حداقل‌بگیر‌ها افزایش خوبی داشته باشیم. درنتیجه ۳ تصمیم گرفتیم.

وی ادامه داد: البته جا دارد تاکید کنم که این موارد در حال حاضر تصمیمات کمیته حقوق و دستمزد است و تا به صحن تلفیق برود و بعد در صحن مجلس مطرح شود و به تصویب برسد زمان می‌برد و تا آن مرحله فاصله دارد، اما فعلا تصمیم این است که حقوق‌ها ۲۰ درصد متوسط افزایش پیدا کند.

عنابستانی درباره ترتیبات اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: نخست اینکه کف حقوق و دستمزد حداقل دریافتی باید ۱۰ میلیون تومان برای کارمندان باشد که امسال ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. نکته دوم اینکه حقوق همه کارمندان به صورت مساوی نفری 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کند؛ این کمک می‌کند کارمندانی که حقوق‌های پایینی دارند دریافتی‌شان بهتر شود.

وی افزود: تصمیم سوم اینکه یک افزایش ۱۰ درصدی روی حقوق همه کارمندان اعمال شود.

بنابر اعلام فارس، رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در ادامه تصریح کرد: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که 1.5 میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود، آن وقت اتفاقی که رخ می‌دهد اینکه کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، 1.5 میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی 11.5 میلیون و حدود ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به آن اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و درنهایت حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همین طور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان 1.5 میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...