پرداخت 1.1 میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مهر

پرداخت 1.1 میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مهر

پرداخت 1.1 میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مهر؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان مردادماه بالغ‌بر یک‌میلیون و ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در کل کشور پرداخت کرده است.

به گزارش ، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال اخیر همسو با دولت سیزدهم و همگام با شرایط اقتصادی درجهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم فعالیت کرده است.

وحید مرادنژاد با اشاره به اینکه این بانک درراستای رفع مشکلاتی که مردم برای گرفتن تسهیلات بانکی داشته‌اند اقدام کرده است، افزود: پرداخت تسهیلات بدون ضامن توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آغاز شده و ۴۰ درصد تسهیلات این بانک از این طریق پرداخت می‌شود.

مرادنژاد ادامه داد: درراستای اجرای این طرح، اطلاعات مشتریان برای بهبود فرآیند و سیر کار در سامانه ضمان ثبت شده و مشتریان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

مرادنژاد به طرحی که از ابتدای دولت سیزدهم در این بانک کلید خورده است، اشاره کرد و یادآور شد: درراستای اجرای این طرح مشتریانی که دارای سهام از سازمان بورس هستند می‌تواند برای حفظ منافع و سهام خود که آن را به قیمت ارزان نفروشند در سامانه مربوطه ثبت‌نام و تسهیلات با ضمانت سهام خود دریافت کنند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی گفت: مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی این بانک در پنج ماهه نخست 1401 در کل کشور بالغ‌بر یک‌میلیون و 100 فقره و در خراسان‌جنوبی بالغ‌بر 17هزار فقره بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع منابع مردمی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۹۵ درصد آن به مردم همان استان در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، بیان داشت: منابع جمع‌آوری شده در استان به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ صفر تا ۴ درصد به مردم پرداخت می‌شود.

مرادنژاد افزود: این بانک در سال گذشته تسهیلات تکلیفی تعهدات خود را از طریق تسهیلات تبصره ۱۶، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وام ازدواج و در چند ماه اخیر، وام فرزندآوری پرداخت کرده است.

مرادنژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته در سطح کشور ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش 80 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است، اضافه کرد: در خراسان‌جنوبی نیز در این مدت ۱۵ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش یکهزار و 50 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بحث ازدواج جوانان نیز در کل کشور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته ۳۷۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش 7.5 هزار میلیارد تومان و در خراسان جنوبی یک‌هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یکهزار و 40 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: میزان نقدینگی این بانک از منابع قرض‌الحسنه در پایان تیرماه امسال ۱۸.۴۷ درصد و به میزان ۲۶۳ هزار میلیارد ریال از مجموع منابع بوده است.

مرادنژاد با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته منابع این بانک در کشور با رشد ۶۲.۵ درصدی و در استان خراسان جنوبی با رشد ۷۲.۵ درصدی همراه بوده است، یادآور شد: همچنین میزان رشد تسهیلات تکمیلی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۲۴۵ درصد در استان بوده است

وی با بیان اینکه تعداد مشتریان دارای حساب قرض‌الحسنه نزد این بانک تعداد ۱۴۵ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: به‌دنبال این هستیم تا این رقم را به بالای ۲۵۰ هزار نفر برسانیم.

وی تصریح کرد: سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منابع کل استان خراسان جنوبی ۶.۲۷ درصد و از کل منابع قرض‌الحسنه ۱۸.۴۷ درصد است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...