افزایش سقف وام ازدواج و فرزندآوری

افزایش سقف وام ازدواج و فرزندآوری

افزایش سقف وام ازدواج و فرزندآوری؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای این کمیسیون با افزایش سقف وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش ، رحیم زارع در این‌باره اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق با افزایش ۵۰ درصدی وام ازدواج در سال آینده موافقت کردند و بر این اساس تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال بالغ‌بر 220 میلیون تومان خواهد شد.

زارع اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق و در اجرای قانون «حمایت از خانواده» تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از یکم فروردین 1398 است 180 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 10 ساله و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوج‌های زیر 23 سال 220 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره 16 لایحه بودجه سال آتی، برای فرزندانی که از سال 1400 به دنیا آمدند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول 30 میلیون تومان، به ازای فرزند دوم 60 میلیون تومان، به ازای فرزند سوم 90 میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم 120 میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد 150 میلیون تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره 16 در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال 1399 بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان 200 میلیون تومان است.

زارع گفت: همچنین براساس تصمیم کمیسیون تلفیق در تبصره 16، در زمینه تامین جهیزیه کالای ایرانی، مبلغ پنج هزار میلیارد تومان از منابع صدر در این تبصره با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوج‌هایی که از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری استفاده نکردند به نهادهای مزبور اختصاص می‌یابد؛ در صورتیکه تا پایان شهریورماه 1402 این جزء، عملکرد نداشته باشد، منابع آن صرف پرداخت تسهیلات موضوع اجزای یک و دو این تبصره می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...