10 میلیون سهام برای 3.5 میلیون جامانده

10 میلیون سهام برای 3.5 میلیون جامانده

10 میلیون سهام برای 3.5 میلیون جامانده؛ امروز مصوبه ۱۰ بندی نحوه تخصیص 10 میلیون سهام عدالت برای مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران به تأیید شورای عالی رسید.
 
به گزارش ، شورای‌ عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه امروز خود چگونگی اختصاص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران را تعیین و تصویب کرد.

طبق این مصوبه بالغ‌بر 10 میلیون تومان سهام به صورت قسطی با تخفیف ۵۰ درصد به هر فرد مشمول داده می‌شود که بازپرداخت اقساط آن از محل سود شرکت‌ها انجام می‌شود و مشمولان مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

شناسایی این افراد با کمک نهادهای حمایتی انجام شده و برای دریافت سهام نیازی نیست مشمولان به سازمان و یا وبسایتی مراجعه و یا ثبت‌نام کنند، بلکه همه فرآیند به صورت سیستمی و خودکار خواهد بود و بعد از تخصیص کامل سهام اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

قرار شد هیات واگذاری، جزئیات پرتفوی و قیمت هر سهم را تصویب کند و تخصیص این سهام در هفته پایانی سال 1401 توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت پذیرد.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی بعد از واگذاری نباید رها شود بلکه باید به نحوی مورد حمایت قرار گیرد که درراستای ثروت‌آفرینی پایدار و رشد اقتصادی عمل کند.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به دیدگاه روشنگرانه مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: تردیدی نیست که باید تصدی‌گری‌ها واگذار شود و نقش دولت، هدایت و تنظیم‌گری باشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...