مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند

مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، تا پایان پاییز ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار مشترک رسیده‌اند.

به گزارش صنعت‌صنف، استفاده از اینترنت اکنون به فیبر نوری رسیده که سرعت‌هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان آورده است.

در حال حاضر، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت است که اینترنت‌های ‌ ADSL،VDSL ،FTTX  و TD-LTE را شامل می‌شود.

طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۵۹ نفر را شامل‌ می‌شود. از این تعداد، اینترنت TD-LTE دارای یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۸۳۰ کاربر است. پس از آن، کاربران وای‌فای هستند که ۳۹۵ هزار و ۷۵۳ مشترک را شامل می‌شوند. کاربران FTTx یا اینترنت فیبر نوری، در جایگاه بعدی قرار دارند که ۱۹۳ هزار و ۴۸۹ مشترک هستند.

اینترنت فیبر نوری (FTTx) مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری است و از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌کند و کابل‌های فیبر نوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند. به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال‌های نوری، کیفیت و سرعت بیشتری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد و سرعتی بالغ بر یک گیگابیت دارد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...