افزایش حقوق کارگران و کارمندان ضروری است

افزایش حقوق کارگران و کارمندان ضروری است

افزایش حقوق کارگران و کارمندان ضروری است؛ باتوجه به وضعیت تورم، مانند سال گذشته ترمیم افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال 1402 ضروری است.

به گزارش ، عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این مطلب بر ضرورت افزایش حقوق کارگران و کارمندان در نیمه دوم سال 1402 تاکید کرد.

حسین حاجی‌دلیگانی با اشاره به محدویت افزایش حقوق کارمندان و کارگران در ابتدای سال 1402 گفت: هرچند دولت تلاش‌هایی را برای مهار تورم در دستور کار قرار داده است، اما به نظر می‌رسد مانند سال گذشته ترمیم افزایش حقوق در سال 1402 ضروری است.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: مطالبات عمومی نیز بر افزایش و ترمیم حقوق کارمندان، کارگران بیمه‌شده تامین اجتماعی و همچنین مجموعه‌های نظامی و انتظامی در نیمه دوم سال تاکید دارد بر این اساس در صورت تامین منابع امکان افزایش دوباره حقوق‌ها در نیمه دوم سال دور از انتظار نیست.

در همین حال سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد اعضای شورای عالی کار می‌توانند درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند و در صورت درخواست در دستور کار قرار می‌گیرد و در کمیسیون‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ضرورت داشته باشد در جلسه شورای‌عالی کار مطرح شود حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است سیصد و نوزدهمین نشست شورای عالی کار عصر روز شنبه 4 شهریورماه 1402 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

در سال گذشته نیز از مهرماه افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان در هیأت دولت تصویب و با حمایت مجلس در 6 ماهه دوم سال 1401 اجرایی شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...