افزایش 87 درصدی ترافیک آزادراه تهران قم 

افزایش 87 درصدی ترافیک آزادراه تهران قم 

وضعیت تردد در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه تا ساعت هشت صبح 27 اسفند نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از ایسنا، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور با بیان این مطلب، اظهار داشت: در برخی از جاده‌ها افزایش بسیار بیشتر از قبل بوده به‌طوری که در همین بازه زمانی میزان تردد در آزادراه تهران - قم افزایش ۸۷ درصدی، در آزادراه اصفهان افزایش ۶۴ درصدی و در جاده‌های منتهی به استانهای شمالی، افزایش ۸۰ درصدی داشته است.
سردار سیدتیمور حسینی درباره بیشترین علت تصادف رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها گفت: عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد بیشترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی بوده است. پس از آن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز به ترتیب با 13.6درصد، در صدر دلایل وقوع تصادفات رانندگی بوده است.
حسینی درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی نیز خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد تصادفات بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ درصد تصادفات نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است.
وی به رانندگان و مسافران توصیه کرد: در این شرایط رانندگی در جاده‌ها صبر و حوصله بیشتری لازم دارد. رعایت حقوق دیگر رانندگان و عابران در این شرایط از الزامات سفر است.
وی با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور ما در جاده‌ها رخ می‌دهد، گفت: اما حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند. همچنین عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات مربوط به خطای انسانی و بیشتر آن مربوط به عجله و شتاب در رانندگی است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...