ضرب‌الاجل یک ماهه اروپا به واتس‌اپ

ضرب‌الاجل یک ماهه اروپا به واتس‌اپ

واتس‌اپ تا پایان فوریه مهلت دارد درباره تغییرات انجام شده در سیاست حریم خصوصی این سرویس پیام‌رسانی و منطبق بودن آن با قوانین حمایت از مصرف‌کننده اتحادیه اروپا توضیح دهد.

به گزارش صنعت‌صنف، سازمان مصرف‌کننده اروپایی و هشت عضو این سازمان به کمیسیون اروپا و شبکه اروپایی سازمان‌های مصرف‌کننده شکایت برده و اعلام کردند واتس‌اپ به شکل غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش سیاست حریم خصوصی خود و موافقت با اشتراک‌گذاری بخشی از اطلاعات آنها با مِتا پلتفرمز (فیسبوک سابق) و دیگر شرکت‌های این گروه تحت فشار قرار داده است.

دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار داشت: در این نگرانی‌ها سهیم است و از واتس‌اپ خواست درباره سیاستش روشنگری کرده و مشخص کند آیا این سیاست منطبق با قانون حمایت از مصرف‌کننده اروپاست یا خیر؟

کاربران واتس‌اپ در ژانویه درباره به‌روزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیام‌رسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این به‌روزرسانی به اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیسبوک منتهی می‌شود که اکنون «مِتا» نامیده می‌شود. براساس گزارش رویترز، سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد این شرکت درباره نحوه حمایت از حریم خصوصی کاربران در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و منطبق با تعهداتش، به کمیسیون اروپا توضیحاتش را ارائه خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...