دعوت از بخش خصوصی برای تنظیم استراتژی صنعتی

دعوت از بخش خصوصی برای تنظیم استراتژی صنعتی

دعوت از بخش خصوصی برای تنظیم استراتژی صنعتی؛ اتاق ایران در نامه‌ای از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دعوت کرد تا در تدوین سند استراتژی صنعتی و شناسایی صنایع پیشران مشارکت کنند.

به گزارش ، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در نامه‌ای به اتاق‌های سراسر کشور از تدوین استراتژی صنعتی توسط دولت خبر داده و در عین حال درخواست کرده است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی در تدوین این سند و شناسایی صنایع پیشران مشارکت کنند.

سیدجواد زمانی در این نامه اعلام کرده است که موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی درصدد تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با همکاری اتاق ایران به‌عنوان متولی بخش خصوصی کشور بوده و در این راستا بهره‌گیری از نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی درباره مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌کننده صنایع پیشران اهمیت بسزایی دارد.

براساس آنچه در این نامه و نامه رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مورد اشاره قرار گرفته است، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی از طرف دولت، متولی تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با مشارکت نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط ازجمله اتاق ایران شده است. پس از آسیب‌شناسی انجام شده توسط این موسسه درباره اسناد قبلی موجود با حضور نمایندگان اتاق، در حال حاضر تعیین صنایع پیشران و رسته‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا، در گام اول، موسسه یاد شده از طریق تجمیع نظرات نخبگان، اقدام به تعیین برخی مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌کننده صنایع پیشران کرده است. با این حال، نظر به ضرورت و تامل و تدقیق در شاخص‌های احصا شده در گام دوم قرار شده است نمایندگان دستگاه‌ها و به ویژه فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی از طریق تکمیل یک پرسشنامه آنلاین درجه اهمیت مولفه‌های احصا شده را تعیین کنند.

بنابر این اعلام، اتاق‌های استانی و تشکل‌های عضو اتاق می‌توانند حداکثر تا 4 آبان 1401 از طریق تکمیل پرسشنامه بارگذاری شده، در این مرحله مهم از تنظیم استراتژی توسعه کشور همکاری و مشارکت کنند.

پرسشنامه شناسایی صنایع پیشران جمهوری اسلامی ایران

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...