تجدیدپذیرها به اداره می‌روند

تجدیدپذیرها به اداره می‌روند

تجدیدپذیرها به اداره می‌روند؛ در قانون رفع موانع توسعه صنعت برق پیش‌بینی‌شده صنعت و بخش اداری در سال ۱۴۰۲، یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند.

به گزارش ، براساس مصوبه هیأت دولت از ابتدای سال‌ 1402 لازم است بخش‌های اداری کشور ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق برق تجدیدپذیر تامین کنند و در صورت عدم امکان ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر این امکان را خواهند داشت تا برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تامین کنند.

به اظهار علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، وزارت نیرو در پایان سال گذشته از تولید ۱۰۰۰ ‌مگاوات انرژی تجدیدپذیر عبور کرد.

علاوه‌بر این به منظور رفع ناترازی قابل توجه در تولید و تقاضای برق، برنامه جامعی تقدیم دولت و مجلس شورای اسلامی شده است. در این برنامه ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده می‌شود که بخشی از این نیروگاه‌ها را نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تشکیل می‌دهد.

در این بین تامین درصدی از برق مصرفی ادارات از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر جزو شاخص‌های قانون مدیریت سبز مصوب برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور (بند ز ماده ٣٨) است. آیین‌نامه این قانون در خرداد ۱۳۹۸ در هیات وزیران تصویب شد و طبق آن شاخص مصرف انرژی ۳۰۰ امتیاز از هزار امتیاز را دارد و تامین برق اداره توسط انرژی‌های تجدیدپذیر با ضریب دو برابر در این آیین‌نامه محاسبه می‌شود.

این شاخص‌ها برای هر اداره توسط اداره کل محیط‌زیست استان بررسی و امتیازدهی می‌شود و سه ارگان دارای بیشترین و کمترین امتیاز در هر استان معرفی و اعلام عمومی ‌می‌شود. همچنین در امتیازدهی سازمان خدمات کشوری نیز محسوب می‌شود.

در قانون رفع موانع توسعه صنعت برق پیش‌بینی‌شده صنعت و بخش اداری در سال ۱۴۰۲، یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند، در چنین شرایطی صنایع می‌توانند اقدام به احداث نیروگاه تجدیدپذیر کنند و برق مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...