مهاجرت متخصصان به صنف قناد رسید

مهاجرت متخصصان به صنف قناد رسید

مهاجرت متخصصان به صنف قناد رسید؛ رییس اتحادیه صنف قنادان تهران از مهاجرت نیروهای ماهر و متخصص این صنعت و صنف به کشورهای اروپایی و عمان خبر داد.

به گزارش ، علی بهره‌مند با بیان این مطلب افزود: به‌دلیل سختی کار و دستمزد پایین، صنف قنادان برای جذب نیرو مشکل دارد و شاهد مهاجرت نیروهای ماهر خود است.

بهره‌مند افزود: همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند و متاسفانه از نظر تولید، افت زیادی نسبت به سال گذشته داشته و میزان فروش امسال بالغ‌بر 30 تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به توان صادراتی کشور در زمینه شیرینی اضافه کرد: در حال حاضر شیرینی به کشورهای استرالیا، کانادا، کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فاس صادر می‌شود ولی توانایی ما بیش از این است.

بهره‌مند درباره میزان صادرات شیرینی گفت: چون صادرات شیرینی به صورت چمدانی بوده و مبادی رسمی برای آن وجود ندارد آمار دقیقی از این بخش در دست نیست.

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران وعده داد اگر در مواد اولیه مورد نیاز صنف تغییر قیمتی اتفاق نیفتد، قیمت شیرینی برای شب عید تغییری نخواهد کرد.

به‌گفته وی، اعضای صنف هیچ سهمیه‌ای دریافت نمی‌کنند و مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین می‌کنند. قیمت مواد اولیه نیز دچار نوسانات بسیاری است درنتیجه نمی‌توان برای شیرینی قیمتی تعیین کرد و قیمت‌ها براساس کیفیت مواد اولیه تغییر می‌کند و فضا کاملا رقابتی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...