توزیع کالابرگ زیبنده ایران نیست

توزیع کالابرگ زیبنده ایران نیست

کالابرگ به هر شکلی که باشد زیبنده کشور ثروتمندی مانند ایران نیست و توزیع آن بازگشت به عقب است و از نظر سیاسی و اجتماعی صورت خوشی ندارد.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از رادیو گفت‌وگو، مشاور اسبق قائم‌مقام وزیر بازرگانی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» درباره مصوبه مجلس مبنی بر حذف ارز ترجیحی و صدور کالابرگ الکترونیکی توضیح داد.
جواد اسماعیلی در این‌باره گفت: در مدتی که ارز ترجیحی در اختیار تجار قرار گرفت بعضاً یا ارزها را برنگرداندند یا کالایی نیاوردند و درنهایت هم مردم آسیب دیدند.
اسماعیلی تصمیم مجلس مبنی بر حذف ارز ترجیحی را عاقلانه و منطقی دانست و افزود: مجلس دست دولت را باز گذاشته تا دولت بتواند ارز را با هر نرخی که صلاح می‌داند در اختیار تجار قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: نگرانی ما از این بابت است که دولت نتواند ارز مورد نیاز واردکنندگان و تجار را تأمین کند چون در این صورت تولیدکنندگان و تجار به بازار هجوم خواهند آورد و آن زمان است که دچار گرانی و از نظر ارزی نیز دچار التهاب خواهیم شد.
اسماعیلی با بیان اینکه توزیع کالابرگ به‌نوعی بازگشت به عقب است و از نظر سیاسی و اجتماعی نیز صورت خوشی ندارد گفت: کالابرگ به هر شکلی که باشد چه کاغذی و چه الکترونیکی برای کشور ثروتمندی مانند ایران زیبنده نیست.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...