پرداخت 12 وام مسکن متفاوت در 12 شهر

پرداخت 12 وام مسکن متفاوت در 12 شهر

بانک مسکن برای سال جدید، یک بسته اعتباری اعطای تسهیلات ساخت مسکن در 12 سقف متفاوت در 12 شهر کشور تدوین کرده است.

به گزارش به نقل از تسنیم، مدیرعامل در این‌باره اظهار داشت: ساخت مسکن در 12 سقف متفاوت با در نظر گرفتن شهر محل سکونت، استفاده از فناوری‌های نوین و شرایط فنی سازنده تدوین شده است.

محمود شایان ادامه داد: در چارچوب سیاست‌های اعتباری سال جاری در بخش مسکن و ساختمان، سازندگان، و شرکت‌های ساختمانی می‌توانند از تسهیلات در سقف‌های مختلف برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: سقف این تسهیلات برحسب طبقه‌بندی جمعیتی شهرها به سه گروه تقسیم می‌شود که در هر گروه، بسته به اینکه سازنده متقاضی تسهیلات ساخت، از فناوری نوین ساختمانی در ساخت‌وساز استفاده کند یا خیر و همچنین برحسب اینکه سازنده حرفه‌ای باشد یا معمولی (غیرحرفه‌ای)، سقف تسهیلات نیز متفاوت تعیین‌شده است.

به‌گفته شایان، در بسته اعتباری سال جاری رونق تولید مسکن، برای 12 شهر شامل تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای، 600 میلیون تومان به ازای هر واحد است.

همچنین به سازندگان غیرحرفه‌ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، 550 میلیون تومان تسهیلات به‌ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شهرها به سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین ساختمانی استفاده نکنند، 500 میلیون تومان و به دیگر سازنده‌ها نیز 450 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده ساخت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل  مسکن تصریح کرد: در دیگر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات به ترتیبی که برای سازندگان گروه اول اعلام شد، با مبالغ 500 میلیون تومان، 450 میلیون تومان، 400 میلیون تومان و 350 میلیون تومان به‌ازای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است.

وی افزود: همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات در چهار حالت ذکر شده به ترتیب 450 میلیون، 400 میلیون، 350 میلیون و 300 میلیون تومان است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...