اعلام جزییات شیوه دریافت وام فرزندآوری 

اعلام جزییات شیوه دریافت وام فرزندآوری 

متقاضیان  فرزندآوری که واجد شرایط دستورالعمل مربوطه هستند ابتدا باید از طریق سامانه ثبت‌نام و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

به گزارش ، این وام که دستورالعمل آن در اواخر فروردین‌ماه به شبکه بانکی ابلاغ شد، برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و مبلغ تسهیلات به‌ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است. 

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است. همچنین، کارمزد تسهیلات حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با گرفتن سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است.

البته، متقاضیان این وام باید توجه کنند که وام تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

چگونه ثبت‌نام کنیم؟

طبق اعلام ، متقاضیان این وام ابتدا باید از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

در صورت موفقیتآمیز بودن مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت‌نام از طریق پیامک برایشان ارسال می‌شود.

علاوهبر این، آنها برای اطلاع از وضعیت ثبت‌نام خود و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات یاد شده، با کدملی و کد رهگیری خود به قسمت «مشاهده وضعیت» در سامانه فرزند مراجعه کنند.

در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

لازم به ذکر است که در صورت مراجعه نکردن متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت‌نام آنها باطل و از سامانه حذف شده و باید دوباره ثبت‌نام کنند.

در ادامه، پس از تعیین شعبه از سوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می‌شود که متقاضیان ۴۵ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کنند.

در صورت گذشت زمان مذکور و تکمیل نشدن مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و باید در مهلت مقرر در قانون نسبت به ثبت‌نام دوباره در سامانه اقدام کنند. البته، متقاضیان می‌توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت‌نام قبلی» اقدام کنند.

علاوه‌بر این، می‌توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به تغییر بانک عامل هم اقدام کنند. بدین صورت که با استفاده از گزینه «حذف ثبت‌نام» ثبت‌نام قبلی خود را حذف کرده و با استفاده از گزینه «ثبت‌نام جدید» و تکمیل مراحل ثبت‌نام، اقدام به تغییر و انتخاب بانک دیگری کنند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...