مافیای پشت پرده تراریخته در رادیو گفت‌وگو

مافیای پشت پرده تراریخته در رادیو گفت‌وگو

مستند رادیویی «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده» از مجموعه مستند پنج قسمتی تراریخته، روز دوشنبه دوم خردادماه 1401 از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، سومین قسمت از مستند رادیویی تراریخته با عنوان «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، دوم خردادماه 1401 از ساعت 8:30 تا 9 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز پخش می‌شود.

سردبیر مستند «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، در گفت‌وگو با درباره جزییات این برنامه اظهار داشت: محصولات تراریخته اصطلاح پرتکراری است که در چند سال اخیر بیشتر شنیده شده و شاهد افزایش این محصولات دستکاری شده ژنتیکی در سبد خانوارهای ایرانی هستیم.

زهرا بروایه با بیان اینکه موضوع اصلی مستند درباره مافیای پشت پرده کاشت محصولات تراریخته در کشور است، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر به جای سرمایه‌گذاری روی منابع داخلی کشور و افزایش انگیزه در بخش کشاورزی، واردات محصولات تراریخته افزایش پیدا کرده و سودجویی افراد زیادی را به‌دنبال داشته است.

بروایه با طرح این پرسش که ورود محصولات تراریخته به ایران و تجارت پرسود آن چگونه است؟ خاطرنشان کرد: افرادی در داخل و خارج کشور از واردات و کشت این محصولات، سود کلانی به دست می‌آورند که در این مستند به نوع محصولات و دست‌های پشت پرده این تجارت پر سود پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه معصومه اسمعیل‌نژاد، تهیه‌کننده این برنامه است درباره دیگر عوامل سازنده این قسمت از مستند، گفت: کار پژوهش علمی و جمع‌آوری اطلاعات را زهرا طاهری، سپیده لنگرنشین، شیرین سلامی و بهار وفایی برعهده داشته و مصاحبه‌ها را سمیرا صدیقی و زهرا طاهری انجام داده‌اند.

سردبیر مستند «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، اضافه کرد: نگارش اولیه متن را شیرین سلامی و آیتم‌سازی را زهرا طاهری انجام داده و روایت و خوانش متن و ویرایش نهایی مستند نیز توسط اینجانب صورت گرفته است.

گفتنی است پخش مجموعه «مستند رادیویی تراریخته» در پنج قسمت از شنبه 31 اردیبهشت‌ماه به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل‌نژاد و گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد آغاز شده و از ساعت 8:30 تا 9 صبح روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود.

این مستند در پنج قسمت مستمر، موضوعاتی ازجمله «تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایران بر سر چیست؟»، «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت»، «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، «رابطه مصرف محصولات تراریخته و انواع سرطان‌ها» و «اصلاح بذر یا تراژن» را به‌صورت تخصصی و از ابعاد و جهات مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار می‌دهد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...