واردات موبایل اپل از امروز آزاد است

واردات موبایل اپل از امروز آزاد است

ثبت سفارش موبایل برای همه نشان‌های تجاری (برندها) هیچ محدودیتی ندارد و واردکنندگان می‌توانند از امروز سوم خردادماه، موبایل برند آیفون را نیز وارد کنند.

به گزارش ، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در واکنش به اخبار روزهای اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات موبایل‌های آیفون، گفت: پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت‌بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت‌بندی‌های کالایی در دوره‌ای دچار اختلال می‌شود که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت‌بندی‌های جدید، از سه‌شنبه سوم خرداد، ثبت سفارش موبایل آیفون از سرگرفته می‌شود. 

سعید عباسپور تاکید کرد که سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

به گفته وی، تنها در دو ماه نخست امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش‌های سال جاری دارد. امسال هم باتوجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، همچنان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه‌های تخصیص و تامین ارز براساس مقررات و اولویت‌بندی‌های کالایی صورت می‌پذیرد.

این اظهارات در حالی است که روزهای گذشته در سامانه جامع تجارت عنوان شده بود موبایل با برند اپل به گروه ٢٧ منتقل شده و امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد.

این اعلام ممنوعیت سبب شد تا انواع مدل‌های این برند با افزایش چند میلیونی قیمت همراه شود.

گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد. 

گفتنی است ممنوعیت موبایل‌های لوکس و مشخصا آیفون تاکنون چندین بار، به ویژه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛ تا جایی که حتی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اوایل اردیبهشت وعده دادند که تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...