اجرای رتبه‌بندی معلمان انشاالله از مهرماه

اجرای رتبه‌بندی معلمان انشاالله از مهرماه

اجرای رتبه‌بندی معلمان انشاالله از مهرماه؛ وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش ، یوسف نوری که در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور داشت با بیان این مطلب گفت: لایحه‌ای که دولت قبلی اعلام کرده بود، لایحه بسیار ضعیفی بود و متاسفانه در طول ده سال اقدامی روی آن انجام نشده بود.

نوری افزود: از آنجا رتبه‌بندی معلمان یکی از شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد.

وی افزود: این امر به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است چراکه ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان است و در حوزه عدالت، عدالت در پرداخت برای معلمان را تامین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این لایحه علاوه بر این موارد، برکات دیگری هم دارد و درواقع آن رقابتی که بین معلمان در زمینه احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، مشروع و بسیار خوب است. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است که از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند.

نوری یادآور شد: دولت جدید به دنبال این است که ما این کار را اجرایی کنیم و رییس جمهوری هم بر اجرای آن تاکید ویژه‌ای دارند. انشاالله با همکاری سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی نشستی خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال شود.

وی افزود: کمیته‌های لازم یا هیات‌های ممیزی براساس قانون شکل گرفته و ان‌شاءالله رتبه‌بندی وارد مرحله اجرای اصلی در درون آموزش و پرورش شود و شروع آن هم از ۳۱ شهریورماه امسال است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...