الزام مودیان مالیاتی به دریافت شماره اقتصادی جدید

الزام مودیان مالیاتی به دریافت شماره اقتصادی جدید

الزام مودیان مالیاتی به دریافت شماره اقتصادی جدید؛ براساس ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی، همه مودیان مالیاتی ملزم هستند شماره اقتصادی جدید دریافت کنند.

به گزارش ؛ براساس ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی برای همه مودیان، شماره اقتصادی جدید اختصاص خواهد داد و مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و خدمات و قراردادهای خود که از مهرماه تحقق پیدا می‌کند از کد اقتصادی جدید استفاده کنند.

بنابر این اعلام در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده (6) آئین نامه اجرایی تبصره (3) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده (8) آیین‌نامه اجرایی ماده (95) قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از تاریخ اول مردادماه 1401 برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی اعم از پرونده‌های موجود و یا ثبت‌نام‌های جدید توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان مالیاتی اطلاع‌رسانی شده است. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس است.

مؤدیان مکلفند در صورتحساب های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و دیگراسناد مشابهی که از تاریخ یکم مهرماه 1401 (از فصل پاییز سال 1401 و پس از آن) صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج کنند در غیر اینصورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...