قیمت جدید شیرخشک در راه است

قیمت جدید شیرخشک در راه است

قیمت جدید شیرخشک در راه است؛ رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک از افزایش 50 درصدی قیمت انواع شیرخشک معمولی تولید داخل خبر داد.

به گزارش ، هانی تحویل‌زاده با بیان این مطلب در نشستی خبری اظهار داشت: کمیسیون قیمت‌گذاری دارو دو هفته قبل برگزار و قیمت فرآورده‌های رگولار تصویب شد اما سازمان غذا و دارو تاکنون قیمت‌های جدید شیرخشک را اعلام نکرده است.

تحویل‌زاده با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات ایجاد شده در زمینه تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان این صنعت، گفت: باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و درنهایت افزایش هزینه تمام شده تولید، تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد پیگیر موضوع اصلاح قیمت شیرخشک‌های معمولی بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی شیرخشک‌های معمولی باتوجه به فرمولاسیون شرکت‌های مختلف، در محدوده ۴۶ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارند، افزود: درخواست شرکت‌های تولیدی این بوده که باتوجه به افزایش هزینه تولید، قیمت محصول نیز به طور متوسط حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گفته تحویل‌زاده اکنون برای برخی شرکت‌ها حاشیه سود حتی منفی است و برای برخی دیگر نیز بین ۲ تا حداکثر ۵ درصد است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک یادآور شد عدم اعلام قیمت جدید، موجبات بروز مشکل در تامین شیرخشک معمولی شده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به کمبود اخیر در شیرهای رژیمی که ناشی از عدم قیمت‌گذاری درست و اعلام دیرهنگام قیمت این فرآورده بود، اشاره کرد

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...