اجرای 700 میلیون یورو قرارداد قطعه‌سازی با روسیه

اجرای 700 میلیون یورو قرارداد قطعه‌سازی با روسیه

اجرای 700 میلیون یورو قرارداد قطعه‌سازی با روسیه؛ سخنگوی دولت از امضای 12 تفاهم‌نامه قطعه‌سازی میان ایران و روسیه به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو و اجرای آنها با شیوه روبل ریال خبر داد.

به گزارش ، علی بهادری جهرمی با بیان این مطلب در حاشیه نمایشگاه تحول در صنعت خودروسازی افزود: از ابتدای سال بیش از 370 هزار خودرو تولید و بدون ماندگاری در پارکینگ‌ها به بازار عرضه شده است.

بهادری جهرمی گفت: بهمن پارسال رهبر انقلاب با انتقاد از وضعیت خودرو در کشور مطالبه ایجاد تحول در این صنعت را داشتند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پارسال حدود 180 هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان داشتیم که موجب نارضایتی مردم شده بود و مردم در انتظار دریافت خودرو بودند.

جهرمی اضافه کرد: رئیس جمهور در آن زمان هشت فرمان در حوزه خودرو صادر کردند، در 3 حوزه تمرکز صورت گرفت که تثبیت جریان تولید و تکمیل خودرو‌های ناقص نخستین مورد بود و امروز تعداد خودروی ناقص و معطل در پارکینگ‌ها به کمتر از 10 هزار خودرو رسیده است.

وی تصریح کرد: برای رقابتی شدن خودرو‌ها یک هم افزایی خوبی بین خودروساز‌ها در حال شکل گیری است و چند خودروساز با سرمایه گذاری مشترک به دنبال تولید یک بن سازه بومی هستند که این کار باعث هم افزایی می‌شود و رقابت سازنده ایجاد می‌کند.

بهادری جهرمی با اشاره به آیین‌نامه واردات خودرو، اظهار داشت: تعرفه ورود این دستگاه‌ها به کشور باتوجه به نوع آن تعیین می‌شود؛ مقرر است تا خودروهای اقتصادی که بتواند به خط تولید کشور را حمایت کند و تکنولوژی لازم را انتقال دهد.

وی افزود: تعرفه‌ها متناسب با خودروها و براساس مصوبه وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی مشخص خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...