ادغام برخی نمایندگی‌ها ایران خودرو و سایپا

ادغام برخی نمایندگی‌ها ایران خودرو و سایپا

ادغام برخی نمایندگی‌ها ایران خودرو و سایپا؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ادغام برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو و سایپا به منظور سهولت دسترسی و بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
به گزارش صنعت‌صنف، مهدی خطیبی در نشستی با نمایندگی‌های پیشکسوت ایران خودرو، با تاکید بر اهمیت عملکرد نمایندگی‌ها در رضایت مشتریان، از برنامه سرمایه‌گذاری مشترک نمایندگی‌ها با ایران‌خودرو خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ایران خودرو به خودروسازی سربلندتر از گذشته تبدیل شود که به‌طور حتم با توانمندی بالای نیروی انسانی این مجموعه و با همراهی نمایندگی‌ها، این هدف محقق خواهد شد.

خطیبی با بیان اینکه با همت ایساکو، خودروهای متوقف به‌زودی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تامین به‌موقع و درست قطعات از سوی شبکه‌ خدمات پس از فروش، از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو داده شده و شرکت ساپکو نیز در این زمینه آن را همراهی خواهد کرد.

وی از افزایش ۳۳ درصدی عرضه خودرو از ابتدای سال تا ۱۳ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، افزایش ۴۵ درصدی تیراژ تولید کامل و ۴۰ درصدی صدور فاکتور را رقم زده‌ایم.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه وضعیت صنعت خودرو کشور به‌دلیل برخی متغیرهای برون‌زا و تحمیلی و برخی مشکلات داخلی، به سمت و سوی ناخوشایندی رفته و دچار برخی حواشی شده است، گفت: این متغیرها موجب افت کمی و کیفی محصولات شده بود، اما اقدام بسیار مهم حذف خودروهای ناقص و جمع‌آوری خودروهای دارای کسری قطعه سبب کسب نتایج موثری در ارتقای کیفیت محصولات و رضایت مشتریان شد.

 وی تصریح کرد: خودروهای ناقص از بیش از ۸۲ هزار دستگاه در بهمن 1400 به پنج هزار دستگاه رسیده که این تعداد نیز در سایت تبریز در حال تکمیل‌کاری است و در دیگر سایت‌های تولیدی به صفر رسیده و این اقدام سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات شده است.

به‌گفته خطیبی، دستیابی به تولید کامل در گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگ‌ترین پروژه مدیریت صنعتی کشور در چند سال اخیر و از دستاوردهای مهم وزارت صمت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تدوین طرح تحول کیفی گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: در این طرح، ۲۷۹ پروژه در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای فرآیند قبل و بعد از تحویل محصولات تعریف شده است.

خطیبی با بیان اینکه کیفیت فرآیندی زمان‌بر است، گفت: شاید موفقیت‌های ما در کوتاه‌مدت محسوس نباشد، اما رصد و ارزیابی‌ها نشان از دستیابی به توفیقات خوبی دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره توسعه محصولات گفت: در حال حاضر مدت زمان ایده تا اجرا و تجاری‌سازی محصول به کمتر از ۱۸ ماه رسیده و این مهم برای نخستین بار در خودروی TF21 محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروی ری‌را در تراز جهانی بوده و برنامه‌های صادراتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: پس از تولید انبوه در سال آینده، این محصول برای عرضه در اختیار شبکه نمایندگی‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

وی نمایندگی‌ها را پیشانی و آبروی این خودروساز خواند و گفت: نقش نمایندگی‌ها به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان بسیار مهم است.

وی درباره اهمیت صادرات محصولات گفت: صادرات با ارسال خودرو به کشور ارمنستان آغاز شده و نمایندگی‌ها می‌توانند نقش مهمی در کمک به ارایه خدمات به کشورهای هدف ایفا کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، عرضه خودروی هایما در بورس کالا را اتفاق مهمی دانست که برای نخستین بار رخ داده و گفت: این اقدام موجب حل شدن بسیاری از موضوعات و مشکلات بعدی در حوزه قیمتگذاری و فروش محصولات ایران‌خودرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالیت واقعی فروش نمایندگی‌های ایران‌خودرو با هایما 8S، وانت آریسان دو و هایما S5 آغاز خواهد شد.

اجرای ضمانت قوای محرکه خودرو

به گزارش ایکوپرس، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به آغاز طرح تحول کیفی محصولات ایران خودرو و در قدم اول با ضمانت شش ماهه قوای محرکه خودروی تارا، گفت: اقداماتی در حوزه قوای محرکه و در زمینه تامین و تدارک انجام و موجب شده است تا این ادعا را داشته و خود را در معرض قضاوت مشتریان قرار دهیم.

کیانوش پورمجیب افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از سوی شبکه خدمات پس از فروش، در تولیدات تیرماه به بعد خودروی تارا، فقط یک مورد مراجعه برای مشکل گیربکس این خودرو صورت گرفته است که تلاش خواهیم کرد تا این رقم را نیز به صفر برسانیم.

پورمجیب با بیان اینکه محصولات تولیدی ایران خودرو یکی پس از دیگری به سمتی حرکت می‌کنند که قیمتگذاری آنها براساس منطق بازار انجام شود و امید است تک تک محصولات از زیان انباشته خارج شوند، اظهار داشت: این اقدام در ابتدا با خودروی هایما آغاز شد و توانستیم برای نخستین بار این محصول را در بورس کالا کشف قیمت کرده و به فروش برسانیم.

وی تصریح کرد: به این ترتیب نه در حق مشتریان واقعی و نه در حق خودروسازان اجحاف نخواهد شد.

گفتنی است، این نشست با حضور صاحبان امتیاز ۲۰ نمایندگی پیشکسوت ایران‌خودرو، مدیران عامل شرکت‌های ایساکو، امدادخودرو ایران، جمعی از معاونان گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...