اطلاعات ۳ میلیون اسرائیلی به حراج گذاشته شد

اطلاعات ۳ میلیون اسرائیلی به حراج گذاشته شد

اطلاعات ۳ میلیون اسرائیلی به حراج گذاشته شد؛ روزنامه یدیعوت احارانوت اعتراف کرد، یک روز بعد از انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی دیوید بارنیاع رئیس موساد، یک گروه هکری دیگر از آمادگی برای فروش اطلاعات شخصی سه میلیون شهروند اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش به نقل از تسنیم، یا نت پایگاه آنلاین روزنامه یدیعوت احارانوت شامگاه دوشنبه در گزارشی در این‌باره نوشت، این گروه هکری که خود را The Benevolent Thief (دزدان با سخاوت) توصیف می‌کنند، اطلاعات مربوط به 30 هزار نفر از دانشجویان و معلمان را که از دیتاهای شرکت Metach به سرقت برده‌اند، در معرض فروش قرار داده و اعلام کردند، اینها بخشی از اطلاعات 3 میلیون اسرائیلی است که در اختیار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است، هکرها اعلام کردند، پرونده‌های حدود 3 میلیون نفر را شامل نام، نام خانوادگی، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، پست الکترونیکی و... را در معرض فروش قرار داده‌اند.

در ظاهر همه این اطلاعات از مرکز فن‌آوری اطلاعات آموزشی Matach که یک مرکز غیرانتفاعی عمومی است و پایگاهی الکترونیکی برای استفاده بسیاری از دانش‌آموزان در اسرائیل به حساب می‌آید، به سرقت رفته است.

شرکت Matach هم به وقوع این حمله سایبری علیه خود اعتراف کرده و خبر داده است با همکاری ساختار سایبری اسرئیل از وقوع این حمله سایبری مطلح شده است و هم‌اکنون با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال به‌روزرسانی سایت بوده و همزمان با آن در حال بررسی میزان زیان‌های وارده است که طی ساعات آینده آن را اعلام خواهد کرد.

براساس پایش انجام گرفته توسط یا نت، همه اطلاعات قرار داده شده روی شبکه اینترنت متعلق به افرادی است که در دهه نود از قرن گذشته و اوایل قرن بیست و یکم متولد شده‌اند و احتمالا جزو دانش‌آموزان سابق بوده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش با استناد به اطلاعات شرکت پایش فضای امنیت سایبری Check Point تاکید شده است که اخیرا شاهد گسترش چشمگیر حملات سایبری علیه اسرائیل بودیم که بیشتر آنها از طریق کانال‌های ایجاد شده در پلتفرم تلگرام اطلاع‌رسانی می‌شوند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...