پیامک‌های تبلیغاتی را چگونه ببندیم

پیامک‌های تبلیغاتی را چگونه ببندیم

پیامک‌های تبلیغاتی را چگونه ببندیم؛ به‌طور معمول هر یک از شهروندان بنا بر علاقه و یا انتخاب خدمات مورد نیاز از سیمکارت، اپراتورهای مختلف استفاده می‌کنند که در طول شبانه‌روز با انبوهی از پیامک‌های تبلیغی مزاحم روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش ، از آنجا که ممکن است شما دارنده یک یا چند سیمکارت از یک اپراتور تلفن همراه یا حتی از همه آنها باشید، برای خلاصی از دست پیامک‌های مزاحم باتوجه به نوع سیمکارت خود باید روش مربوط به اپراتور آن سیمکارت را اجرا و برای همیشه با این گونه پیامک‌ها خداحافظی کنید.

اول

بر این اساس، برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به شماره «۸۹۹۹»، شماره‌گیری کد دستوری #۸۹۹۹*،  تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰ و یا مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.

البته همراه اول اعلام کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی نیستند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکان این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکان به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند که در این‌باره نیز اپراتور دخالتی ندارد.

سل

ایرانسلی‌ها نیز می‌توانند تصمیم بگیرند که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستند و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند؛ برای این کار به اپلیکیشن ایرانسل‌ من مراجعه کنید و با انتخاب گزینه «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‌#۵۰۰۶* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها، از حذف پیامک‌های مزاحم مطمئن شوید.

تل

در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی «مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده»، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این هم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورها مکلف هستند به مشترکان خود پیامکی مبنی بر اینکه ارسال پیامک از سیمکارت‌های شخصی تخلف است، ارسال کنند. چون سیمکارت‌های شخصی وسیله تبلیغات نیست و براساس قانون، مشترکی که می‌خواهد تبلیغات پیامکی داشته باشد، باید از طریق پنل‌های ارسال پیامک انبوه اقدام کند.

بر این اساس از سه مسیر، شماره‌های متخلف شناسایی می‌شوند؛ یکی از این روش‌ها، سامانه مدیریت کشف تخلف (FMS) رگولاتوری است که به صورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می‌کند. علاوه‌بر این، اپراتورها را نیز مکلف شده‌اند سامانه FMS خود را راه‌اندازی و سیمکارت‌های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. این سامانه براساس قواعد تعریف‌شده و رفتارسنجی ارسال‌کنندگان پیامک راه‌اندازی شده است که براساس تشخیص و محدودسازی ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی سیمکارت‌های شناسایی‌شده، عمل می‌کند.

یکی دیگر از مسیرهای شناسایی سیم‌کارت‌های متخلف سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) است؛ مشترکان در صورت دریافت پیامکی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره‌های شخصی، می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را به سامانه ۱۹۵ پیامک کنند، رگولاتوری نیز پس از بررسی و صحت‌سنجی موضوع، ارسال پیامک خط تلفن متخلف را به صورت یک طرفه محدود می‌کند.

طبق این گزارش بیشتر شکایات این حوزه مربوط به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سرشماره‌های خدماتی است. بعضی از شماره‌ها در اختیار کسب‌وکارهای دارای عضو مانند فروشگاه‌ها و شرکت‌های خدماتی هستند که مشمول محدودیت نمی‌شوند و می‌توانند به اعضای خود پیامک ارسال کنند؛ اما در بعضی مواقع اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکان غیرعضو می‌کنند که به‌دلیل ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵ توسط برخی مشترکان، برخورد با این شرکت‌ها نیز در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...