افزایش 48 درصدی تیراژ تولید ایران خودرو

افزایش 48 درصدی تیراژ تولید ایران خودرو

افزایش 48 درصدی تیراژ تولید ایران خودرو؛ گروه صنعتی ایران خودرو در نیمه نخست امسال بالغ‌بر 290 هزار و 315 دستگاه خودرو کامل سواری، نیمه‌سنگین و سنگین را به تولید رساند.

به گزارش ، گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد با گذشت شش ماه از سال 1401، در نیمه نخست امسال بالغ‌بر 290 هزار و 315 دستگاه خودرو کامل سواری، نیمه‌سنگین و سنگین را به تولید برساند، این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته این عدد 193 هزار و 376 دستگاه بوده است.

این خودروساز بزرگ کشور با افزایش تیراژ تولید، موفق به افزایش صدور فاکتور خودروهای تولیدی شده و در این شاخص نیز رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس از ابتدای امسال بالغ‌بر ۲۸۵.۹۸۰ دستگاه خودرو فاکتور شده که در سال گذشته تعداد فاکتور در همین بازه زمانی ۱۹۳.۷۶۷ دستگاه خودرو بوده است.

عرضه خودرو به بازار نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را به ثبت رسانده است، به گونه‌ای که از ابتدای امسال ۲۸۷.۶۴۶ دستگاه تحویل مشتریان شده است. در حالیکه در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۲۱۳.۶۱۹ دستگاه تحویل مشتریان شده بود.

خودروهای دارای کسری قطعه نیز از شاخص‌های مهم عملکردی در حوزه تولید ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودروها در ابتدای امسال ۶۲.۰۹۹ دستگاه بوده که در پایان شهریورماه با کاهش ۹۷ درصدی به ۱۷۶۵ دستگاه رسیده که شامل خودرو سورن سایت تبریز است و در روزهای آینده این تعداد نیز به صفر خواهد رسید.

در پایان شهریورماه سال گذشته ۹۸.۷۵۷ دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌های ایران خودرو انبار شده بود که در ۳۱ شهریورماه امسال این عدد به ۱۷۶۵ دستگاه رسیده است.

بنابر اعلام ایکوپرس، از ابتدای خردادماه 1401، خودرو ناقصی از خطوط تولید ایران‌خودرو خارج نشده و آمار تولید کامل و قابل عرضه به جای محصول در جریان تولید و ناقص به عنوان عملکرد این گروه صنعتی اعلام شده است. از دستاوردهای آنی این اقدام نیز افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات و کاهش قابل توجه مراجعات به تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش بوده است.

گروه صنعتی ایران خودرو با تعریف و اجرای ۲۷۹ پروژه، ارتقای کیفیت محصولات را دنبال می‌کند تا در پایان امسال، عملکرد درخشانی را در حوزه‌های مختلف تولید، کیفیت، توسعه و خدمات پس از فروش بر جای گذارد.

خودرو
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...