پرداخت 148 هزار میلیارد وام ازدواج و فرزند

پرداخت 148 هزار میلیارد وام ازدواج و فرزند

پرداخت 148 هزار میلیارد وام ازدواج و فرزند؛ بانک ملی ایران از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال بالغ‌بر 148 هزار و 58 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است.

به گزارش ، در شش ماهه نخست امسال و درراستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد 55 هزار و 365 فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ 22 هزار و 972 میلیارد ریال به متقاضیان و خانواده‌های واجد شرایط پرداخت شده است.

بر همین اساس، شعب بانک ملی ایران با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی به طور متوسط 307 فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت بیش از 90 هزار و 499 جوان ایرانی با پرداخت 125 هزار و 86 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به خانه بخت رفتند که با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی، به‌طور متوسط در این مدت 502 فقره وام ازدواج در هر روز پرداخت شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک ملی ایران، والدین فرزندان متولد فروردین ١٤٠٠ به بعد حداکثر تا دوسال پس از تاریخ تولد آنها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ve.cbi.ir و ثبت‌نام در سامانه بانک مرکزی برای دریافت این وام اقدام کنند.

وام قرض‌الحسنه فرزندآوری با نرخ حداکثر کارمزد ٤ درصد به صورت سالانه فقط برای فرزندان متولد شده در داخل ایران و تنها یکبار به ازای هر فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود.

همچنین وام قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین یک میلیارد و دویست میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ساله و نرخ چهار درصد کارمزد از سوی بانک ملی ایران پرداخت می‌شود. ‎متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین 1397 باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

گفتنی است، بانک ملی طی سال گذشته بالغ‌بر 30 درصد از کل وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج را در شبکه بانکی پرداخت کرده است
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...