پرداخت حق مسکن کارگران ابلاغ شد

پرداخت حق مسکن کارگران ابلاغ شد

پرداخت حق مسکن کارگران ابلاغ شد؛ مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران را برای پرداخت از سوی کارفرمایان ابلاغ کرد.

به گزارش ، با ابلاغ بخشنامه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران، مبلغ حق مسکن کارگران در فیش حقوقی آبان‌ماه ۶۵۰ هزار تومان منظور شده و معوقات آن از ابتدای فروردین تا مهر ۱۴۰۱ محاسبه و به حساب کارگران واریز خواهد شد.

به‌دنبال تصویب افزایش دستمزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار، مبلغ حق مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان رسید. این رقم در سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

در متن ابلاغیه اداره کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ 20 مهرماه 1401 کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ 650 هزار تومان تعیین شده است بر این اساس، مصوبه حق مسکن کارگران از سوی مدیرکل روابط و جبران خدمت وزارت کار به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شده است».

باتوجه به ابلاغ این بخشنامه در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ و بسته شدن حساب‌های حقوق، کمک هزینه مسکن کارگران از آبان در فیش حقوقی کارگران ۶۵۰ هزار تومان لحاظ و معوقات آن از ابتدای فروردین تا مهرماه جاری محاسبه و به کارگران پرداخت خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...