کاهش شکایات کیفی ایران‌خودرو

کاهش شکایات کیفی ایران‌خودرو

کاهش شکایات کیفی ایران‌خودرو؛ معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از کاهش ۴۱ درصدی شکایات حوزه کیفیت محصولات در مهرماه امسال در مقایسه با میانگین شکایات سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ، سهراب برفروشان با اعلام بهبود ۱۱.۵ درصدی در شاخص ارزشیابی محصولات براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان مستندات موجود در اثربخشی برنامه‌های بهبود کیفیت، گفت: در این میان بیشترین بهبود در محصولات تارا، دناپلاس و پارس کسب شده است.

برفروشان ادامه داد: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۶۸۵ در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ۱۴۰۰، شاهد بهبود ۲۲ امتیازی هستیم و همچنین در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در سه‌ماهه ابتدایی مالکیت خودرو (IQS)، با ۳۷ نمره بهبود نسبت به بهمن ۱۴۰۰، امتیاز ۲۷۳ کسب شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه رضایت مشتریان از فرایند فروش با کسب امتیاز رضایت ۷۰۸ در مهرماه امسال ضمن رشد ۴۴ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در سه‌ماهه پایانی سال ۱۴۰۰، ۳۱ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت قرار گرفته‌ایم و در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری (H.O) نیز با ۱۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز پایان سال ۱۴۰۰، امتیاز ۷۱۵ کسب شده است.

وی افزود: رضایت مشتریان در زمان تحویل خودرو (Fallow Up) از عدد ۷۲.۴ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۷۷.۳ درصد در مهر امسال رسیده است، همچنین شاخص تحویل خودرو با ایراد به مشتری دو درصد بهبود یافته است.

بنابر اعلام ایکوپرس، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو اجرای طرح ویژه تضمین کیفیت موتور و گیربکس تارا در بازه زمانی شش ماهه پس از تحویل و یا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر را نشان از اطمینان به کیفیت محصولات دانست و گفت: این مسیر با تضمین دیگر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...