توزیع بار کامیون‌ها عادلانه نیست

توزیع بار کامیون‌ها عادلانه نیست

توزیع بار کامیون‌ها عادلانه نیست؛ نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودروهای سنگین، مشکلات مالی و بی‌قانونی شرکت‌های باربری را مهمترین عامل اعتراضات کامیون‌داران برشمرد.

به گزارش ، یاسر کاکلیان در این‌باره گفت: هزینه‌های تعویض قطعات یدکی و تعمیرات خودروهای سنگین برای کامیون‌داران، سنگین است و این عامل یکی از عوامل نارضایتی آنهاست.

وی ادامه داد: بی‌قانونی و دلالی باربری‌ها نیز یکی دیگر از عوامل نارضایتی کامیون‌داران است.

کاکلیان توضیح داد: باربری‌ها به‌طور معمول از روی کرایه بار، مبلغی را برمی‌دارند که کرایه حمل بار برای کامیون‌داران پایین می‌آید و حق کامیون‌داران در این مورد خورده می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودروهای سنگین با اشاره به اینکه بسیاری از کامیون‌داران، خودروهای خود را به‌صورت اقساطی از شرکت‌های لیزینگ خریداری کرده‌اند، افزود: به همین دلیل کامیون‌داران برای پرداخت قسط‌های خود مجبور به پذیرش بار با قیمت‌های پایین هستند اما به نبود سازوکار نامناسب در توزیع عادلانه بار اعتراض دارند.

بنابر اعلام تسنیم، توزیع ناعادلانه بار بین رانندگان یکی از اعتراضات قدیمی رانندگان کامیون‌ها بوده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی وعده داده بودند این فرایند، الکترونیکی خواهد شد تا راننده پس از مدت کوتاهی از رسیدن به پایانه حمل بار و اعلام حضور، حواله خود را طبق نوبت دریافت کند و شرکت‌های باربری نقشی در تخصیص بار نداشته باشند. اما این فرایند با وجود گذشت چند سال، همچنان در برخی پایانه‌های اصلی کشور اصلاح نشده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...