داروینیسم دیجیتالی راز بقای کسب‌وکارهاست

داروینیسم دیجیتالی راز بقای کسب‌وکارهاست

داروینیسم دیجیتالی راز بقای کسب‌وکارهاست؛ داروینیسم دیجیتالی، کسب‌وکارها را ناچار خواهد کرد که برای ماندن در کنار رقبا، خود را بیش از پیش با انقلاب دیجیتال تطبیق دهند.

به گزارش ، دبیر علمی کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با بیان این مطلب اظهار داشت: نمی‌توانیم با تحولات دیجیتال در دنیا بیگانه باشیم و ناگزیریم از این فناوری‌ها در صنعت بانک و بیمه و حتی بورس استفاده کنیم.

بهروز خدارحمی که امروز 28 آذرماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، افزود: اگر دیجیتال تا دیروز فرصت بود امروز به الزام رسیده‌ایم.

به‌گفته خدارحمی، دیجیتالی شدن تنها عامل بقای کسب‌وکار و ادامه حیات اقتصاد کشور است؛ داروینیسم دیجیتالی، کسب‌وکارها را ناچار خواهد کرد که برای ماندن در کنار رقبا، خود را بیش از پیش با انقلاب دیجیتال تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه فناوری الکترونیکی را در دو دهه گذشته پشت سرگذاشتیم و با ایجاد درگاه‌های اینترنتی و استفاده از اپ‌های مختلف به ارائه خدمات بهنگام در حوزه بانک و بیمه پرداختیم، اضافه کرد: اکنون مهمترین نکته در صنعت بانکداری، رهبری و راهبری تحول دیجیتال است. مدیران ارشد و عملیاتی نباید با فناوری دیجیتالی بیگانه باشند.

او یادآور شد: شاید تا امروز شاخص رضایت سهامداران، سوددهی بود اما امروز محور تحول، مشتری است. تمایزی که بین مشتریان بزرگ و کوچک در فضای دیجیتال دیگر تکرار نخواهد شد. 

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، استادیار مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد که در فضای دیجیتال فقط کاهش هزینه سازمان مطرح نیست بلکه باید به ذائقه مشتری نزدیک شویم و از ابتدای مراجعه وی تا پایان فرایند، او را در کنترل داشته باشیم. در این فضا، مشتری می‌خواهد خدماتش را در لحظه و در زمان و مکان دلخواهش دریافت کند.  

به تاکید خدارحمی، کارکنان در نظام جدید صنعت بانکداری باید با دیجیتال همراه باشند. بنابراین باید آنها را توانمند کرد تا کارهای بالاتر در سطح سیستم را انجام دهند.

وی همراهی و بهره‌گیری صنعت بیمه و بانک از فین‌تک‌ها را مهم برشمرد و تصریح کرد: تحول دیجیتال در صنعت بیمه در 5 سال آینده به اندازه 50 سال گذشته، تغییر ایجاد خواهد کرد و اگر مراقب نباشیم گرفتار خواهیم شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: بازیگران جدیدی که در صنعت بیمه آمده‌اند، محاسبات حوزه بیمه را دگرگون کرده است. بر این اساس امروز در فهرست 500 شرکت برتر دنیا، خیلی از شرکت‌هایی که در گذشته بودند، نیستند چون از فناروی دیجیتال عقب مانده و از فهرست حذف شدند.

دبیر علمی کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه اذعان داشت که بالغ‌بر 144 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارائه شده که تعداد 20 مقاله برگزیده شد. از این میان حدود 5 مقاله در کنفرانس ارائه شده، تعدادی به صورت پوستر و در کتابچه کنفرانس منتشر خواهد شد و 15 مقاله برتر نیز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و درج خواهد شد. 
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...