موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه

موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه

موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن دیدگاه‌های موافقان و مخالفان لایحه بودجه ۱۴۰۲، با کلیات این لایحه موافقت کردند.

به گزارش ، در نشست علنی روز یکشنبه 2 بهمن 1401 مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه درباره کلیات لایحه بودجه سال 1402 مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت کلیات این لایحه با 169 رای موافق، 54 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

گفتنی است پس از خواندن گزارش کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بودجه سال 1402، رئیس جمهور به دفاع از کلیات لایحه بودجه پرداخت و در ادامه مخالفان و موافقان کلیات لایحه بودجه به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: باتوجه به اینکه کلیات لایحه بودجه رأی لازم را کسب کرد، به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع می‌شود، نمایندگان و روسای کمیسیون‌ها توجه داشته باشند، حداکثر روزها برای بررسی لایحه بودجه در آیین‌نامه مشخص شده، باتوجه به اینکه محدودیت زمانی داریم، از زمان‌ها تعدیل کنید.

پیش از این نیز نشست نمایندگان کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، در نوبت عصر روز سه‌شنبه 27 دیماه برگزار شد و اعضای کمیسیون تلفیق با 28 رای موافق، 11 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 41 آرای ماخوذه با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ موافقت کرده بودند.

در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال آتی، وزرای اقتصاد و امور دارایی، نفت، بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، نماینده دیوان محاسبات، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس خزانه‌داری کل کشور و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...