همراه اول دوم گروه مخابرات شد

همراه اول دوم گروه مخابرات شد

همراه اول دوم گروه مخابرات شد؛ همراه اول در بیست‌وپنجمین دوره 500 شرکت برتر ایران در شاخص فروش رتبه دوم گروه ارتباطات و مخابرات را کسب کرد.

به گزارش ، همراه اول به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانست با فروش بیش از 312 هزار میلیارد ریالی در سال 1400، جایگاه نخست را از منظر «فروش» در بین اپراتورهای تلفن همراه و جایگاه دوم گروه «ارتباطات و مخابرات» را در بیست‌وپنجمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران کسب کند.

این رویداد روز دوشنبه 3 بهمن 1401 به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور مقامات کشوری برگزار و از شرکت‌های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور تقدیر و تجلیل شد.

در این ارزیابی، شرکت‌های برتر براساس شاخص‌هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال زایی»، «بهره وری کل عوامل» معرفی شدند.

با نگاهی به وضعیت گروه «ارتباطات و مخابرات» از منظر بیشترین فروش، هلدینگ مخابرات ایران به‌عنوان سهامدار شرکت ارتباطات سیار ایران توانست با بیش از 391 هزار میلیارد ریال فروش در جایگاه نخست و سپس «همراه اول» در جایگاه بعدی قرار گیرد.

جایگاه سوم این گروه نیز به شرکت «نقش اول کیفیت» به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مدیریت شده مخابراتی و فناوری اطلاعات و همچنین وابسته به همراه اول، با فروش بیش از 29 هزار میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص یافته است.

همراه اول همچنین از نظر میزان فروش به مبلغ 31.2 هزار میلیارد تومان در میان یکصد شرکت برتر ایران در جایگاه سی‌ودوم نشست.

بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سازمان مدیریت صنعتی ایران، بهعنوان تنها متولی رسمی و معتبر ارزیابی صنایع کشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران کرده و بیست‌وپنجمین رتبه‌بندی صورت گرفته براساس عملکرد سال 1400 شرکت‌ها بوده است.

بخشی از اهداف سازمان مدیریت صنعتی در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران شامل «معرفی شرکت‌های برتر ایران انتخاب شده براساس رتبه‌بندیIMI-100، «گردهمایی مدیران ارشد شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور با هدف افزایش سطح همکاری‌های فی‌مابین»، «ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر مدیران و سیاستگذاران اقتصادی کشور با مدیران بنگاه‌های اقتصادی»، «گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی» و «شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار» است.


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...