نصب موتور EFP روی ۳۵ درصد محصولات ایران خودرو

نصب موتور EFP روی ۳۵ درصد محصولات ایران خودرو

نصب موتور EFP روی ۳۵ درصد محصولات ایران خودرو؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از نصب موتور EFP  روی ۳۵ درصد از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد.

به گزارش ، مهدی خطیبی با بیان این مطلب گفت: استفاده از موتور EFPدر دناپلاس‌توربوشارژ آغاز شده و تا سال آینده دست کم ۳۵ درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به این موتور مجهز خواهند شد.

خطیبی در آیین معرفی و تولید انبوه موتور جدید و پلتفرم بومی برق و الکترونیک که با حضور علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن امیرحسین قناتی، معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل ایدرو و محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا برگزار شد، افزود: موتورجدید EFP نسبت به موتور قبلی از حدود ۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۵ اسب بخار بیش‌تر برخوردار بوده و دارای وزن و مصرف سوخت ۱۰ درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، استفاده از موتور ارتقایافته و جدید EFP در خودرو دناپلاس توربو آغاز شده و این موتور تا اوایل سال آینده در خودرو تارا و تا شهریور ماه ۱۴۰۲ در خودرو ری‌را به کار گرفته می‌شود تصریح کرد: تولید و بهره‌برداری از موتور سه استوانه نیز در دستور کار قرار دارد.

خطیبی افزود: از ابتدای امسال قول دادیم تا در قالب برنامه « قرار» هر ماه شاهد رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو باشیم و در قرار دهم، طی ۲۷ دی ماه امسال شاهد معرفی و تولید انبوه موتوری کاملا جدید و ارتقا یافته در خانواده EF۷ به همراه بومی سازی پلتفرم های برق و الکترونیک هستیم.

وی با بیان اینکه موتور از نظر تعدادی دو پنجم و از نظر وزن و اهمیت بیش از ۶۰ درصد ماژول های خودرو را شامل می شود، افزود: اکنون گروه صنعتی ایران خودرو در سه گروه موتور شامل EF،XU  و TU در تولید محصولات خود استفاده می‌کند که سهم موتورهای EF۷ از این تولید حدود ۲۵ درصد است، همچنین حق مالکیت معنوی و طراحی موتور جدید EFP متعلق به شرکت ایران خودرو است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به روند رو به افزایش تولید و عرضه محصولات این گروه خودروسازی، افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۵۰ هزار دستگاهی تولید کامل خودرو هستیم و به همین تعداد میزان تحویل و صدور فاکتور محصولات برای مشتریان افزایش یافته است، اما آن‌چه اکنون بیش از هر موضوع دیگری صنعت خودرو را آزار می دهد، موضوع قیمتگذاری دستوری خودرو است که متاسفانه با استفاده از واژه انحصار توجیه می‌شود.

بنابر اعلام ایکوپرس، خط تولید انبوه موتور جدید ایران خودرو به صورت ویدئوکنفرانس توسط مدیرعامل این گروه صنعتی به بهره‌برداری رسید.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...