تبادل تفاهم‌نامه میان سمندیس و پژوهشکده صنعت نفت

تبادل تفاهم‌نامه میان سمندیس و پژوهشکده صنعت نفت

تبادل تفاهم‌نامه میان سمندیس و پژوهشکده صنعت نفت؛ شرکت سمندیس و پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت با هدف تعامل بیش از پیش میان صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سمندیس و پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت توسعه پترو ایران و پژوهشکده صنعت نفت در نخستین روز برپایی چهارمین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت در محل دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد.

در این مراسم حسن کریمی مزرعه‌شاهی، رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی حسن قاسم‌زاده، رئیس پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه خواجه نصیر سیدابراهیم طاهری، مدیرعامل شرکت سمندیس، هرمز قلاوند، عضو محترم هیات مدیره شرکت ملی  نفت ایران و سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران حضور داشتند. 

در مقدمه این تفاهم‌نامه آمده است: «باتوجه به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی– پژوهشی درراستای رشد و توسعه بخش صنعت نفت و گاز و ارتباطات علمی – صنعتی با سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های خصوصی و دولتی، به‌منظور فراهم آوردن زمینه مساعد برای تعامل سازنده بین مراکز علمی و سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های خصوصی و دولتی، تفاهم‌نامه منعقد می‌گردد».

در این تفاهم‌نامه بر صلاحیت، تجارب و امکانات لازم سمندیس در زمینه اجراي پروژه‌های حوزه نفت و گاز و صنایع بالادستی نفت از یک سو و صلاحیت، توانایی علمی و فنی و همچنین امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت در حوزه نفت و گاز، براي رفع نیازهای فناورانه در صنعت نفت وگاز تأکید شده است.

به گزارش ، مواردی همچون «تلاش براي ایجاد و اخذ پروژه‌های صنعتی – پژوهشی»، «همکاری در جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق و ارائه گزارشات مستند درباره چالش‌ها و شناخت نیازها و اولویت‌های اکتشاف و تولید در صنعت نفت»، «همکاری در برگزاری تورها و دوره‌های آموزشی»، «حمایت در اجراي نشست‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی»، «تلاش درجهت اعطای بورس به دانشجویان جهت رفع نیازهای صنعت نفت»، «جذب دانش‌آموختگان توانمند دانشگاه به‌عنوان کاربین، کارورز و کارآموز»، «صنعتی‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان مورد توافق طرفین» و «معرفی و جذب نخبگان وظیفه دانشگاهی براي امور صنعتی – پژوهشی»، بخشی از اهداف تفاهم‌نامه همکاری میان سمندیس و پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه خواجه نصیر است.

بنابر این اعلام، شرکت سمندیس دارای رتبه 1 نفت و گاز، رتبه 1 تاسیسات و تجهیزات و رتبه 1 ابنیه و ساختمان است و تاکنون پروژه‌های متعددی را در رشته‌های صنعت نفت و گاز، تأسیسات، ساختمان، راهسازی و ... به انجام رسانده است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...