افزایش حقوق عائله‌مندان در 1402

افزایش حقوق عائله‌مندان در 1402

افزایش حقوق عائله‌مندان در 1402؛ حق عائله‌مندی و حق اولاد در حقوق سال 1402 کارمندان و کارکنان دولت افرایش پیدا می‌کند.

به گزارش ، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این مطلب گفت: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صد درصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

میثم لطیفی با تاکید بر توجه جدی سازمان به مسأله خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، حق عائله‌مندی از ابتدای مهرماه 1401 از مبلغ ۳۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده شد و حق اولاد نیز از ۹۶ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰ حداقل پایه حقوق سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر حداقل حقوق شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که البته با شرایط اقتصادی، این حقوق هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را هم نمی‌دهد.

لطیفی درباره شیوه افزایش حقوق در سال آینده، الگوی ثابت برای افزایش حقوق را مبنای عدالت عنوان کرد و گفت:‌ اگر حقوق با الگوی ثابتی در حکم کارگزینی اضافه شود، عدالت اجرا خواهد شد و مبنای الگوی درصدی، الگوی مناسبی برای افزایش حقوق نیست.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: ایجاد ردیف ترمیم حقوق در احکام از آذرماه امسال، ساماندهی سهم دستگاه‌های اجرایی در فوق‌العاده ویژه و پیشنهاد اتصال پرداخت‌های خارج از حکم به ارزیابی عملکرد و بهره‌وری برخی از اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص عادلانه کردن حقوق و دستمزد است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...