اعلام برنامه حرکت کشتی‌های ایران به ونزوئلا

اعلام برنامه حرکت کشتی‌های ایران به ونزوئلا

اعلام برنامه حرکت کشتی‌های ایران به ونزوئلا؛ مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برقراری خط منظم کشتیرانی به مقصد ونزوئلا، برنامه حرکت سال 1402 این مسیر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، محمدرضا مدرس خیابانی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت و رونوشت به رئیس اتاق بارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به برقراری خط منظم کشتیرانی به مقصد بندر لاگوئرا در ونزوئلا، از آمادگی این شرکت برای جابه‌جایی کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان ایران به این کشور خبر داد.

وی تصریح کرد که برنامه منظم حرکت کشتی‌های این شرکت، به شرط وجود بار، در اواخر اردیبهشت، مرداد، آبان و بهمن سال 1402 خواهد بود.

مدرس خیابانی در ادامه از استقرار یکی از مدیران کشتیرانی به‌عنوان نماینده مقیم، در کشور ونزوئلا به‌منظور بازاریابی و جذب بار و حل‌و‌فصل مشکلات موجود، تأکید کرد.

مدرس خیابانی افزود: تاکنون، طی آذرماه امسال کشتی گلسان به مقصد ونزوئلا اعزام و دومین شناور نیز فقط با بارهای شرکت‌های ایران‌خودرو و تراکتورسازی ایران طی اواخر بهمن‌ماه گذشته به مقصد این کشور حرکت کرده است و به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از سوی این شرکت، به جز دو شرکت یاد شده و شرکت سایپا، هیچگونه استقبالی از سرویس یاد شده توسط واحدهای تجاری و اقتصادی صورت نگرفته و حتی یک کانتینر نیز رزرو نشده‌ است.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هزینه تردد شناورهای اقیانوس‌پیما در مسیر ایران به ونزوئلا، بسیار بالا است تصریح کرد که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره به‌عنوان بازوی لجستیک دریایی کشور، به‌دنبال تامین نیازهای تجار و بنگاه‌های اقتصادی در حمل کالا است اما در صورت عدم وجود بار و تقاضا، به‌دلیل ایجاد زیان هنگفت در این مسیر، امکان تداوم سفر وجود نخواهد داشت.

از این رو، وی از فعالان اقتصادی و تجار ایرانی خواست از فرصت برقراری خط منظم کشتیرانی میان ایران و ونزوئلا برای توسعه بازار صادراتی خود استفاده کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...