اعلام قیمت مصوب زولبیا و خرما

اعلام قیمت مصوب زولبیا و خرما

اعلام قیمت مصوب زولبیا و خرما؛ با شروع ماه مبارک رمضان، قیمت مصوب زولبیا و بامیه به اعضای اتحادیه قنادی و خرمای کبکاب و مضافتی برای فروش به شهروندان اعلام شد.

به گزارش ، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران در این‌باره به تسنیم گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک برای فروش در ماه رمضان ۱۲۰ هزار تومان و درجه دو ۱۰۰ هزار تومان است.

علی بهره‌مند افزود: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با احتساب وزن جعبه محاسبه می‌شود؛ وزن‌های استاندارد جعبه‌ها نیز به اعضای اتحادیه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: وزن تمام شیرینی‌ها ازجمله زولبیا و بامیه با احتساب وزن جعبه محاسبه می‌شود و موارد دیگری که در این‌باره مطرح شده، درست نیست.

همچنین براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب خرمای کبکاب برای عرضه در ماه مبارک رمضان ۳۹ هزار تومان و خرمای مضافتی ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره اظهار داشت: قرار شد سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خرما را در غرف شهرداری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کند و هرگونه کسری را سازمان تعاون روستایی تامین خواهد کرد.

مسعود امرالهی در پاسخ به اینکه آیا ذخیره‌سازی کافی برای تامین نیاز مردم روزه‌دار انجام شده است؟ به فارس گفت: بله ذخیره‌سازی کامل است و هیچگونه کسری وجود ندارد.

وی تصریح کرد که توزیع از روز اول ماه رمضان در میادین و فروشگاه‌های زنچیره‌ای انجام خواهد شد و مسئولیت توزیع با سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این ارتباط اظهار داشت: میان وزارت جهاد کشاورزی، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران با سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران، توافقاتی برای عرضه خرما حاصل شده است تا این محصول با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

گفتنی است برای تامین نیاز خرما در ماه مبارک رمضان 100 هزار تن خرما ذخیره شده است.

براساس مشاهدات میدانی خرمای کبکاب درجه یک به صورت بسته‌بندی شده و خارج از میادین میوه و تره بار (بازار آزاد) به قیمت 70 هزار تومان تا 90 هزار تومان، خرمای عسلی نیم کیلوگرمی 40 تا 57 هزار تومان و خرمای مضافتی 600 گرمی 60 تا 90 هزار تومان است

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...