خرید تضمینی گندم آغاز ‌شد

خرید تضمینی گندم آغاز ‌شد

خرید تضمینی گندم آغاز ‌شد؛ خرید تضمینی گندم با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از امروز آغاز ‌شد.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این‌باره گفت: تلاش حداکثری ما این است تا گندم مورد نیاز کشور از محل تولیدات داخلی خریداری شود و برای تحویل محصول از گندمکاران، سازوکار‌های لازم فراهم شده است تا در خدمت کشاورزان عزیز باشیم.

سیدسعید راد با بیان اینکه هر سال، عملیات خرید تضمینی گندم از استان سیستان و بلوچستان در جنوب‌شرق کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج دیگر استان‌ها به این عملیات می‌پیوندند، تصریح کرد: امسال حدود 33 هزار هکتار از اراضی استان سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم رفته و انتظار می‌رود حدود 75 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته، 7 میلیون و 200 هزار تن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شد، اظهار امیدواری کرد باتوجه به ازدیاد سطح زیر کشت، توسعه کشاورزی قراردادی و افزایش بارش‌ها، تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تحویل محصول از گندمکاران در سراسر کشور پیش‌بینی شده و از این رو، انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته، مقادیر به مراتب بیشتری گندم خریداری کنیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...