تداوم افزایش هفتگی قیمت نفت

تداوم افزایش هفتگی قیمت نفت

تداوم افزایش هفتگی قیمت نفت؛ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش ، قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت و دومین افزایش پیاپی هفتگی را ثبت کرد. کاهش عرضه در برخی بخش‌های دنیا و آرام شدن تورم در آمریکا از دلایل افزایش قیمت نفت بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 50 سنت معادل 0.63 درصد افزایش به 79 دلار و 77 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1 دلار و 30 سنت معادل 1.75 درصد افزایش 75 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در این کشور که فدرال رزرو از آن برای تعیین تورم استفاده می‌کند 0.3 درصد در فوریه نسبت ‌به ماه قبل‌ از آن افزایش داشته است. این رقم در ژانویه برابر با 0.6 درصد بود.

آرام شدن تورم در آمریکا از قیمت نفت حمایت می‌کند چون باعث می‌شود فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر کند. بنابراین تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مثل کالاها و سهام افزایش پیدا می‌کند.

کاهش یا توقف تولید در چندین میدان نفتی در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق در شمال این کشور پس‌از توقف فعالیت خط لوله صادرات شمال عراق هم از قیمت نفت حمایت کرده است.

بنابر اعلام رویترز، باتوجه به افزایش قیمت نفت، انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس، در اجلاس روز دوشنبه به قرارداد قبلی تولید خود پایبند بمانند.

اوپک 28.9 میلیون بشکه در روز نفت در ماه جاری میلادی تولید کرده که 70 هزار بشکه کمتر از ماه فوریه است. تولید اوپک بیش‌ از 700 هزار بشکه در روز نسبت ‌به آخرین ماه تابستان کاهش یافته است.

به‌رغم این افزایش قیمت، نفت برنت و نفت آمریکا به‌ترتیب 5 و 2 درصد در یک ماه گذشته کاهش قیمت داشتند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...