نماینده صمت قیمت‌های رقابت را اعلام کرد

نماینده صمت قیمت‌های رقابت را اعلام کرد

نماینده صمت قیمت‌های رقابت را اعلام کرد؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان نماینده وزارت صمت درصد نهایی افزایش قیمت خودروهای تولید داخل را اعلام کرد.

به گزارش ، محمدعلی تیموری در بخش خبری ساعت 14 سیما درباره میزان افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی اظهار داشت: محصولات پرتیراژ ایران خودرو ۲۹ درصد و محصولات سایپا میانگین ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

تیموری افزود: پیش از این میزان افزایش قیمت‌ها بیش از ۴۰ درصد بود که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری این قیمت‌ها توسط سازمان حمایت پالایش و درصد افزایش قیمت‌ها کمتر شد.

وی اضافه کرد: میانگین افزایش قیمت‌ها برای خودروهای شاهین حدود ۱۸ درصد و کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی مانند پارس، سمند، تارا و دنا افزایش ۲۹ درصدی قیمت‌ها به‌طور متوسط اعمال شده است.

به‌گفته تیموری امروز فهرست قیمت‌های جدید در وبگاه دو خودروساز اعلام می‌شود تا مصرف‌کنندگان و ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای داخلی از قیمت‌های جدید آگاه شوند و خودروسازان نیز براساس قیمت‌های جدید خودروها را تحویل دهند.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه براساس گزارش‌ حسابرسی و قیمت‌های سه خودروی خارجی و سطح کیفیت‌ آنها درواقع کمتر از ۲۹ درصد افزایش قیمت صورت گرفته است. تمام خودروهای داخلی که شورای رقابت آنها را رقابتی تشخیص داده است و زمینه رقابت برای آنها وجود دارد در حیطه قیمت‌گذاری قرار گرفته است. به‌عنوان نمونه خودروی شاهین پیش از افزایش قیمت‌ها ۳۰۴ میلیون تومان قیمت داشت که اکنون این افزایش قیمت ۱۸ درصدی به آن اضافه می‌شود. ضمن اینکه ۴۰ میلیون تومان هم عوارض محاسبه می‌شود اما نکته این است که قیمت عوارض‌ها افزایشی نداشته و تنها این ۱۸ درصد به قیمت پایه خودرو اضافه می‌شود. همچنان این قیمت جدید نسبت به قیمت بازار آزاد که در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است تفاوت زیادی دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: پس از آنکه شورای رقابت و سازمان حمایت کار بررسی و تحلیل قیمت‌ها را آغاز کرد فضای مثبت و امیدوارکننده‌ای ایجاد شد به گونه‌ای که ما در هفته اول تولید حدود ۳۲ درصد افزایش تولید نسبت به هفته ابتدایی سال 1401 داشتیم. ما زنجیره ۲۰۰۰ قطعه‌ساز در کشور هستیم زمانی که امید ایجاد می‌شود تولید افزایش پیدا می‌کند که در سال جاری این عدد در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...