تبعات ابطال مجوز ایرلاینها را میپذیریم
تبعات ابطال مجوز ایرلاینها را میپذیریم؛ محدودیت پروازی برای شرکتهای هواپیمایی متخلف منجر به کاهش عرضه بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی شد و ما مجبور به پذیرش تبعات این تصمیم شدیم.
به گزارش صنعتصنف، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام نام ۱۰ ایرلاینی که بهدلیل گرانفروشی مجوز پروازی آنها باطل شده، گفت: فروش بلیت در فضای مجازی برای حملونقل هوایی حاشیه ایجاد کرده است.
حسن خوشخو با یادآوری اینکه طی 2 روز گذشته مجوز پرواز 10 شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا بهدلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی ابطال شده است، اظهار کرد: گرچه این تصمیم منجر به کاهش عرضه بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی میشود، اما برای ساماندهی بازار مجبور به پذیرش آثار این تصمیم شدیم.
وی ادامه داد: گزارشهایی که از طریق رسانهها منتشر شد ناشی از چالش قیمت بلیت پرواز هواپیما و درصد افزایشی اعمال شده از سوی ستاد تنظیم بازار با آن چیزی که شرکتهای هواپیمایی به فروش میرساندند، بود.
خوشخو افزود: این امر باعث شد سازمان هواپیمایی کشوری به آن دسته از شرکتهای هواپیمایی که مقررات را رعایت نکردهاند، اخطار بدهد. بر این اساس مهلت زمانی را به مدت 2 هفته مشخص کردیم و در ادامه شرکتهایی که مقررات نرخگذاری را رعایت نکردند در برخی مسیرهای پروازی با محدودیت روبهرو شدند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ممنوعیت فروش بلیت چارتری در برخی مسیرها گفت: دو هفته پیش سازمان هواپیمایی مهلتی را بهمنظور رعایت ممنوعیت پروازهای چارتری و همچنین رعایت نرخ مصوب و تعیین شده سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مکتوب به شرکتهای هواپیمایی اعلام کرده بود.
خوشخو یادآور شد: ممنوعیت چارتری را سال گذشته داشتیم تا اینکه تا اواخر سال 1401 و در روزهای نوروز به دلیل اینکه مطالبات شرکتهای هواپیمایی برای افزایش قیمت بالانس بازار و عرضه و تقاضا را با مشکلات و چالشهایی روبهرو کرده بود دوباره ما با پدیده چارتری روبهرو شدیم که تصمیم سازمان مبنی بر محدودیتی مضاعف برای این گونه پروازها بوده است.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: آن چیزی که در این حوزه چالش ایجاد کرده حاشیهها در بازار فروش بلیت هواپیماست که بهطور عمده در فضای مجازی اتفاق میافتد.
خوشخو با اشاره به اینکه محدودیت پروازی برای شرکتهای هواپیمایی -متخلف- بهطور قطع عرضه را محدود میکند، بیان کرد: لاجرم بابد یک اقدامی را انجام میدادیم که بتوانیم تنظیمگری را در فعالیت شرکتهای هواپیمایی ایجاد کنیم و هر محدودیتی ممکن است چالشهای خودش را داشته باشد.
وی تاکید کرد: عرضه و تقاضا در حملونقل هوایی تناسب ندارد؛ باید قبول کنیم میزان عرضه در حملونقل هوایی باتوجه به نیازهای روزافزون جامعه متناسب نیست و این چالشی برای ماست.
ثبت دیدگاه