افزایش 10 درصدی کمک یارانه‌ای دولت به نانوایان

افزایش 10 درصدی کمک یارانه‌ای دولت به نانوایان

افزایش 10 درصدی کمک یارانه‌ای دولت به نانوایان؛ دولت به‌جای افزایش قیمت نان در سال جاری، به‌ازای فروش هر قرص نان به مردم برابر ۴۰ درصد آن را به نانوایان پرداخت می‌کند.

به گزارش صنعت‌صنف، سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و‌ نان با بیان این مطلب گفت: دولت در ابلاغیه‌‌ای اختیارات مهمی را درباره مدیریت زنجیره آرد و گندم به استان‌ها داده است.

محمد جلال درباره اصلاح قیمت نان افزود: طرح هوشمندسازی هیچ ورودی به مسأله نرخ نان ندارد و اصلاح نرخ از گذشته در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها بوده و این رویه همچنان برقرار است.

جلال با اشاره به وضعیت نابسامان توزیع خمیرمایه در سالیان گذشته، افزود: هزینه جدی نانوایان خمیرمایه است و در ابلاغیه اخیر قرار شده توزیع خمیرمایه براساس قیمت مصوب سازمان حمایت و در سامانه توزیع آرد انجام شود.

سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آراد و نان گفت: در ابلاغیه اخیر همچنین امکان ویرایش سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به استان‌ها داده شد تا در مواقع ضرور مانند فصل مسافرت‌ها، فصل برداشت محصول و ... که جمعیت مسافر یا کارگران فصلی به یک استان وارد می‌شوند، پایداری توزیع نان با اختلال روبه‌رو نشود اما همه این ویرایش‌ها در سامانه ثبت خواهد شد.

بر این اساس دولت برای سال جاری به‌جای افزایش قیمت نان، خلأ درآمدی نانوایان را ترمیم می‌کند و به‌ازای فروش هر قرص نان به مردم برابر ۴۰ درصد آن را به نانوایان پرداخت می‌کند.

پیش از این هم مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی  وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره اظهار داشت: نان هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است و هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مسعود امراللهی افزود: قیمت آرد ثابت است و تغییری نداشته است و برای جبران دیگر افزایش هزینه‌های تولید نانوایان نیز وزارت اقتصاد به‌طور روزانه 30 درصد قیمت نان فروخته‌شده را به‌طور مستقیم به حساب نانوایان واریز می‌کند.

بنابر این گزارش دولت برای کمک به جبران هزینه‌های نانوایان، کمک‌هزینه پخت نان در سال جاری را دوباره 10 درصد افزایش داد و از 30 درصد به 40 درصد مبلغ نان فروخته‌شده (براساس دستگاه مخصوص خرید نان) رساند که به حساب نانوایان واریز می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...