آغاز فعالیت رسمی دفتر اتاق ایران و چین در چین

آغاز فعالیت رسمی دفتر اتاق ایران و چین در چین

آغاز فعالیت رسمی دفتر اتاق ایران و چین در چین؛ دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در شهر شانگهای چین افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش ، همایش بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین روز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مقامات و تجار ایرانی و چینی و به‌منظور بررسی فرصت‌های همکاری دو کشور به همت اتاق بازرگانی ایران و چین و با همکاری اتاق بازرگانی بین‌الملل و شورای توسعه تجارت چین در پکن برگزار شد.

در این همایش وزیر اقتصاد، معاونت دیپلماسی وزارت خارجه، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران، سفیر ایران در پکن، نایب رئیس شورای توسعه تجارت چین و رییس اتاق ایران و چین حضور داشتند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان استقبال شرکت‌های چینی و ایرانی را در این همایش، مثبت ارزیابی کرد و آن را نتیجه علاقمندی هر دو طرف به توسعه روابط دانست.

سیداحسان خاندوزی اظهار داشت: بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در پکن، تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری ایران و اقدامات سفارت ایران در چین، همگی درجهت توسعه و تعمیق برنامه‌های همکاری دو کشور است.

در ادامه، رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با قدردانی از استقبال گسترده فعالان اقتصادی دو کشور از برگزاری این همایش، آغاز رسمی فعالیت دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شهر شانگهای را اعلام کرد.

مجیدرضا حریری اظهار داشت که اتاق ایران و چین در کنار تاسیس این دفتر نمایندگی با  تاسیس نمایشگاه‌های دائمی کالای ایرانی و مراکز خدمات تجاری ایران و چین در شهرهای مهم چین، آماده ارائه خدمات به فعالان اقتصادی دو کشور است.

وی با اشاره به عزم راسخ مقامات رسمی و فعالان اقتصادی دو کشور ایران و چین برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور بر مسئولیت سنگین سیاستگذاران و بخش خصوصی در تحقق این هدف تاکید کرد.

حریری بیان داشت که به‌عنوان مسئول اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین اعلام می‌کنم به سهم بخش خودمان با تمام توان در این راه انجام وظیفه می‌کنیم و با اعزام و دریافت هیات‌های ایرانی و چینی، حضور موثرتر، پویا و هدفمند در رویدادهای اقتصادی دو کشور به عمل می‌آوریم.

او از فعالان اقتصادی چینی برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت که دعوت به سفر به ایران به‌منظور سرمایه‌گذاری و تجارت با کشورمان نیست بلکه برای آشنایی بیشتر با کشور زیبایمان ایران و دیدن بدون واسطه کشوری که در رسانه‌های غربی، تصویر واقعی آن را به شکل معکوس به شما نمایش می‌دهند.

سپس نایب رئیس شورای توسعه تجارت چین با اشاره به ورود رابطه دو کشور ایران و چین به دوره توسعه جدید برای تعمیق روابط دو کشور، تقویت پیوند استراتژی توسعه دو کشور و هماهنگی سیاست‌ها را پیشنهاد کرد.

لو جیانلونگ خاطرنشان کرد: برای این پیوند استراتژیک باید به‌دنبال افزایش مبادلات اقتصادی، گشایش بازارها، ارتقاء سطح ارتباط و پیوند زیرساخت‌های دو کشور منطبق بر منافع ایران و چین و کشورهای مسیر جاده کمربند و یافتن پی‌درپی فرصت‌های بالقوه همکاری بود.

همچنین مهدی صفری، معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه علی فکری، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران و محسن بختیار، سفیر ایران در پکن از دیگر سخنرانان این همایش بودند که در سخنرانی‌های خود به معرفی ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور و برنامه‌های همکاری بلندمدت در قالب ابتکار کمربند و جاده پرداختند.

در بخش دوم این همایش تعدادی از شرکت‌های چینی و ایرانی به معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود پرداختند و سپس گفت‌وگوی رودررو بین فعالان اقتصادی دو کشور انجام شد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...