افزایش مساحت بندر ایرانی سالیانکا تا 21 هکتار

افزایش مساحت بندر ایرانی سالیانکا تا 21 هکتار

افزایش مساحت بندر ایرانی سالیانکا تا 21 هکتار؛ افزایش پسکرانه بندر سالیانکا به مقدار سه هکتار درراستای افزایش ظرفیت بندر از محل منابع درآمدی این بندر انجام شده و برنامه‌ریزی برای افزایش سه هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درراستای توسعه و تسهیل روابط تجاری ایران و روسیه و تقویت حمل بار از کریدور شمال-جنوب، طرح توسعه بندر ایرانی سالیانکا در آستاراخان روسیه را کلید زد که بر این اساس، سه هکتار زمین به عرصه این بندر اضافه شده است.

بندر سالیانکا با مساحت بالغ‌بر 15 هکتار و دارا بودن پنج پست اسکله، در حال حاضر بزرگترین بندر منطقه آستاراخان به شمار می‌رود.

افزایش پسکرانه بندر سالیانکا به مقدار سه هکتار درراستای افزایش ظرفیت بندر از محل منابع درآمدی این بندر انجام شده و برنامه‌ریزی برای افزایش سه هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

این در شرایطی است که با تحولات صورت گرفته در حوزه سخت‌افزاری و مدیریتی در بندر سالیانکا، عملیات این بندر نسبت به گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

نکته مهم آنکه افزایش ظرفیت برای یک بندر مستلزم توسعه پسکرانه بوده که به همین سبب با خرید و اجاره زمین، توسعه آن کلید خورده است؛ بنابراین انتظار می‌رود مساحت بندر درمجموع تا پایان امسال، به 21 هکتار برسد که این به معنای افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت پسکرانه است.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۵۳ درصد از سهام بندر سالیانکای روسیه که در شمال غرب دریای خزر و در دهانه رود ولگا قرار دارد تحت مالکیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...