کارت ملی یا کارت بانک ملی؟

کارت ملی یا کارت بانک ملی؟

کارت ملی یا کارت بانک ملی؟؛ تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این راه شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به‌عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

به گزارش ، با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد.

از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول‌های متناظر ازجمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره‌برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب‌وکار مبتنی بر احراز هویت غیرحضوری اشاره کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه مشترک گفت: بانک ملی با 52 میلیون مشتری یعنی به‌طور تقریبی بیشتر مردم که امکان افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما ارائه خدمات مناسب و درخور مردم کشور است و با این همکاری خدمات مناسب‌تری را به هموطنان ارائه می‌دهیم.

ابوالفضل نجارزاده افزود: با تدبیر سازمان ثبت احوال، چاپخانه بانک ملی چاپ کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داده تا به‌عنوان دستگاه همکار این خدمات را به شهروندان ارائه کند.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز اظهار داشت: یکی از کارهایی که در ثبت احوال به دنبال آن هستیم پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت ملی هوشمند است و شروع این کار با بانک ملی رقم خواهد خورد که شهروندان با کارت ملی، خدمات بانکی دریافت کنند. موضوعی که در قانون پیش بینی شده بود اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

کارگر اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز تجمیع همه کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند دیده شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد «سامانه جامع هویتی در کشور» هستیم که بانک ملی هم ابراز آمادگی کرده که در این پروژه کمک کند و امیدواریم این زیرساخت در کشور ایجاد شود. بانک ملی پرتعدادترین شعب در کشور را دارد و امیدواریم که از طریق این تفاهم‌نامه نیز شاهد اتفاقات بزرگی در کشور باشیم.

کارگر ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید رییس جمهور و وزیر کشور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده که در این خصوص، زیرساخت‌های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه در حال راه‌اندازی GIS جمعیتی هستیم، بیان کرد: اطلس جمعیتی کشور در حال آماده شدن است و در بحث جوانی و خانواده جمعیت، اتاق وضعیت جمعیت ایجاد کرده‌ایم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...