مجازی شدن دانشگاه‌ها در دهه نخست مهرماه

مجازی شدن دانشگاه‌ها در دهه نخست مهرماه

مجازی شدن دانشگاه‌ها در دهه نخست مهرماه؛ مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از مکاتبه با آموزش عالی برای مجازی شدن دانشگاه‌ها در ۱۰ روز نخست مهرماه درراستای کاهش ترافیک پایتخت خبر داد.

به گزارش ، مهدی گلشنی با بیان این مطلب درباره جزئیات رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان و مجازی شدن دانشگاه‌ها در ۱۰ روز اول مهرماه 1402 درراستای کاهش ترافیک پایتخت توضیح داد.

وی درباره تمهیدات شهرداری تهران برای کاهش ترافیک معابر پایتخت همزمان با بازگشایی مدارس، گفت: با بازگشایی مراکز آموزشی در مهرماه پیک صبحگاهی ترافیک افزایش می‌یابد، چراکه بررسی‌ها نشان داده حدود ۲۹ درصد سفرها تحصیلی است و به همین دلیل در ستاد استقبال از مهر و کمیته حمل و نقل تمهیداتی اندیشیده شده که غیر از بحث شناورسازی ساعت کاری کارکنان دولت و شروع فعالیت از ساعت ۷ تا ۹، تمهیدات دیگری هم داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به مصوبه پارسال هیأت وزیران درباره ساعت آغاز به کار مدارس در متوسطه از ساعت ۷:۳۰ و ابتدایی از ساعت ۸ صبح، اضافه کرد: امیدواریم برای سال تحصیلی جدید نیز این مصوبه مدنظر قرار گیرد، همچنین رایگان بودن استفاده از اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان در برنامه است اگرچه در شرایط عادی از تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت بلیت بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: اخیرا در یکی از جلسات، نماینده استانداری تهران اعلام کرد که مصوبه هیات دولت درباره شناورسازی ساعت کار می تواند ملاک عمل باشد و ما نیز اجرای همان مصوبه را در دستورکار خود قرار دادیم  و بر اساس این مصوبه کارمندان ادارات می توانند از ساعت ۷ تا ۹ صبح در محل کار خود مستقر شوند و ساعت کاری صنوف ۹:۳۰ و مراکز آموزش عالی ۸ صبح است که در حال رایزنی با استانداری هستیم ساعت آغاز به کار مراکز آموزش عالی جابجا شده و به ساعت ۸ و نیم برسد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران یادآور شد: در حال رایزنی، مکاتبه و طی فرآیند کارشناسی هستیم که از آموزش عالی بخواهیم درراستای کاهش ترافیک پایتخت، ۱۰ روز اول مهرماه فعالیت دانشگاه‌ها مجازی باشد که این پیشنهاد در حال مکاتبه و البته تا پایان شهریور مدت زمانی باقی است که امیدواریم بتوانیم این تمهیدات را اجرایی کنیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...