ممنوعیت‌های معاملات صنف نوشت‌افزار اعلام شد

ممنوعیت‌های معاملات صنف نوشت‌افزار اعلام شد

ممنوعیت‌های معاملات صنف نوشت‌افزار اعلام شد؛ اتاق اصناف ایران در ابلاغیه‌ای به اتاق‌های اصناف سراسر کشور، موارد ممنوعیت معاملات صنف نوشت‌افزار شامل بنکداران و خرده‌فروشان را اعلام کرد.

به گزارش ، اتاق اصناف ایران طبق رویه هر ساله و باتوجه به نزدیک شدن به روزهای بازگشایی مدارس، بازرسی بر بازار اقلام پرمصرف مهرماه را افزایش می‌دهد.

باتوجه به نزدیکی به بازار مهرماه که متاثر از بازگشایی مدارس است، بازرسی و نظارت بر بازار کالاهایی ازجمله کیف و کفش، پوشاک، دفتر، نوشت‌افزار و ... به‌منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، حفظ آرامش، کنترل و مدیریت مطلوب بازار افزایش می‌یابد.

بدین ترتیب و با ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها، بازرسان مکلف شدند تا کالاهای مذکور را با مشخصات درج شده تطیبق دهند و به‌عنوان نمونه تعداد اوراق دفتر را بررسی کنند.

واحدهای صنفی نیز مکلفند ضرایب سود عمده و خرده‌فروشی را رعایت کرده، قیمت فروش را درج و فاکتور فروش معتبر و رسمی به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در ضمن واحدهای عرضه‌کننده نوشت‌افزار لازم است از عرضه هرگونه نوشت‌افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضدارزشی خودداری کنند.

بنکداران و عمده‌فروشان نوشت‌افزار نیز باید از خرید نوشت‌افزار بدون فاکتور معتبر و رسمی، قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت خودداری کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...