خرید چای داخل شرط واردات چای خارج

خرید چای داخل شرط واردات چای خارج

خرید چای داخل شرط واردات چای خارج؛ واردکنندگان ملزم هستند برای واردات چای، نسبت به خرید چای داخلی اقدام کنند.

به گزارش ، رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت که با دستور وزیر جهادکشاورزی، واردات چای برای تنظیم بازار وابسته به خرید بخشی از چای تولید داخل شده است.

حبیب جهانساز افزود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی قرار شده واردکنندگان برای واردات چای مورد نیاز تنظیم بازار باید بخشی از چای تولید داخل را خریداری کنند تا نگاه تامین بازار بیشتر به سمت تامین از منابع داخلی باشد.

وی اظهار داشت: اجرایی شدن این دستور به رونق صنعت چای و گردش مالی سریع‌تر کارخانجات فرآوری کمک می‌کند ضمن آنکه چای داخلی بیشتری در سبد خانوارها قرار می‌گیرد.

جهانساز تصریح کرد: نیاز سالانه کشور به چای خشک با احتساب ذخایر و رسوبات انباری حداکثر ۱۰۰ هزار تن است و نزدیک به ۳۰ درصد آن از طریق تولید داخل و مابقی با واردات تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: تمایل تجار ایرانی به واردات چای خارجی است در حالیکه مردم و تولیدکنندگان تمایل به بازار و مصرف چای داخلی دارند و از این رو رویکرد تجار باید تغییر کند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: اگر اولویت تجار درباره چای یا دیگر محصولات، تولید داخلی باشد با مشکلات کمتری روبه‌‎رو خواهیم شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...