خرید تضمینی گندم با قیمت پیشنهادی 23700 تومانی

خرید تضمینی گندم با قیمت پیشنهادی 23700 تومانی

خرید تضمینی گندم با قیمت پیشنهادی 23700 تومانی؛ پیشنهاد اتاق اصناف کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، به‌ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش ، رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان این مطلب گفت: قرار شد بعد از برگزاری یک جلسه کارشناسی دیگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 1403 – 1402 اعلام شود و به احتمال زیاد قیمت نهایی گندم هفته آینده تعیین خواهد شد.

قاسم پیشه‌و افزود: جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه 6 شهریورماه برگزار شد اما مصوبه‌ای نداشت زیرا درباره تعیین قیمت پایه گندم نظرات متفاوت بود.

وی ادامه داد: قرار شد دوباره جلسه کارشناسی برگزار و قیمت پایه سال ۱۴۰۲ مشخص شود و بعد از آن برای قیمت گندم در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که امسال در اردیبهشت برگزار شد قیمت پایه گندم براساس تورم و افزایش قیمت کود، از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسید، ولی سرپرست وقت وزارت جهادکشاورزی فرصت نکرد مصوبه را اعلام کند و بعد از معرفی وزیر جدید جهادکشاورزی نیز اعلام قیمت به تاخیر افتاد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اتاق اصناف کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، به ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که این قیمت براساس آنالیزهای انجام شده شامل هزینه تولید و سود متعارف است.

پیشه‌ور عنوان کرد: این یک قیمت پیشنهادی است و هنور در شورا تایید نشده است.

بنابر اعلام ایسنا، رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود، گفت: بعد از تعیین قیمت گندم، قیمت دیگر محصولات نیز مشخص خواهد شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...