بازیافت باطله‌های معدنی با طرح‌های نوآورانه

بازیافت باطله‌های معدنی با طرح‌های نوآورانه

بازیافت باطله‌های معدنی با طرح‌های نوآورانه؛ انتظار داريم با استقبال شركت‌های دانش‌بنيان، گام‌های گسترده‌تری درجهت بازيافت باطله‌ها و بهبود فرآيند فولادسازی با هدف افزایش ظرفیت رقابت‌پذيری برداریم.

به گزارش ، مديرعامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: باتوجه به كاهش ذخاير معدنی، بايد با استفاده از طرح‌های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جديد كه همان باطله‌هاست پيش رويم.

اميرعلی طاهرزاده با بيان اين مطلب در نخستین رويداد ملی صنعت دانش‌بنيان که با حضور شركت‌های پیشران در عرصه دانش‌بنیان‌ها در سالن همايش‌های كتابخانه ملی تهران برگزار شد، گفت: باتوجه به سرعت جهانی شدن و رقابت‌پذيری در صنعت فولاد، افزايش بهره‌وری و بهبود عملكرد اين صنعت از اهمیت خاصی برخوردار شده كه تنها از طريق اقتصاد دانش‌بنيان و دانش‌محور امكان‌پذير است.

طاهرزاده افزود: در اين ميان، يكی از سياست‌های كشور، توسعه اقتصاد غيرنفتي است و بخش معدن و صنايع معدنی می‌تواند در اين زمينه نقش موثری ايفا كند.

مديرعامل شركت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به 46 طرح توسعه شرکت با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 8 میلیارد یورویی اضافه کرد: تدوين 18 استراتژی در دستور کار این شركت است که 4 استراتژی آن با موضوع نوآوری و همكاری شركت‌های دانش‌بنيان در ارتباط است و موضوعاتي ازجمله بومی‌سازی، حركت به سمت هوشمندسازی، كسب‌وكار دانش‌بنيان و توسعه زيست‌بوم فناورانه در اولويت قراردارد.

وی تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته، حدود 800  قطعه را بومی‌سازی كرده كه حدود 25 ميليون يورو صرفه‌جويی ارزی داشته و نسبت به سال 1400 بالغ‌بر 9 میلیون یورو افزونتر بوده است.

طاهرزاده با اشاره به اقدام مهم اين شركت به‌منظور بهره‌گیری از طرح‌ها و ایده‌های نوین در صنعت فولاد یادآور شد: با تاسيس مركز نوآوری چادرملو (نوچاد)، گام مهم و ارزشمندی در این راستا برداشته شد و اکنون با  فراخوان جذب ايده، 30 ايده به دستمان رسيده كه 11 طرح را به‌عنوان طرح‌های اصلی اعلام كرديم.

وی ادامه داد: انتظار داريم با استقبال شركت‌های دانش‌بنيان گام‌های گسترده‌تری درجهت بازيافت باطله‌ها و بهبود فرآيند فولادسازی با هدف افزایش ظرفیت رقابت‌پذيری برداریم.

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: مهمترين طرح در حال تدوين اين شركت، ترسیم نقشه راه شاخص‌های هوشمندسازی عملكرد زنجيره فولاد است كه در آن گلوگاه‌های اين بخش شناسايی می‌شود تا بتوان فناوری نسل 4 را درجهت افزایش توان رقابت‌پذیری در جامعه بين‌المللي تعمیم بخشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی چادرملو، در حاشيه اين همايش، تفاهم‌نامه‌های همکاری ميان شرکت‌ها حاضر در اين همايش به امضا رسيد و از بسته امتيازات ويژه شركت‌های دانش‌بنيان رونمايی شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...